Moongel - topic

Gestart door Jenslathouwers, jan 02, 2013, 17:26

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Jenslathouwers

jan 02, 2013, 17:26 Last Edit: jan 02, 2013, 17:28 by Jenslathouwers
Moongel is naar mijn mening een veelzijdig product , vandaar dit topic, hier kan je de manieren waarop je moongel gebruikt kwijt, maar eveneens vragen of problemen.  *D

om te beginnen zijn hier al enkele nuttige filmpjes over het product


review moongel:



moongel on cymbals :




en ook een 'probleemje' dat ik heb opgemerkt bij de moongel pads die momenteel op mijn kit hangen, als je de pads koopt zijn ze mooi blauw doorzichtig, nu na een half jaar gebruik (schat ik ) zijn ze eerder paars doorzichtig en zien ze er 'uitgerokken'(  :?) uit. Ik heb de pads nauwelijks verplaatst dus echt uitgerokken zullen ze niet zijn, maar ze zien er wat slapjes uit , foto's hiervan volgen nog !!

De moongel zou ook geen residu achterlaten maar op mijn snare head staat toch een mooie blauw-paarse vlek, (er zit een evans genera HD op), heeft nog iemand dit gehad ?


i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hoefnix

moongel kan je onder kraan wassen en dan worden ze weer schoon. Verkleuren doen ze zeker. De vlek op je vel kan je ook wegpoetsen.

Rick


en zien ze er 'uitgerokken'(  :?) uit. Ik heb de pads nauwelijks verplaatst dus echt uitgerokken zullen ze niet zijn, maar ze zien er wat slapjes uit , foto's hiervan volgen nog !!


"Uitgerekt" bedoel je?

Je kunt ze wassen met afwasmiddel en water. Anders zijn de weekmakers er gewoon uit en moet je ze gewoon vervangen...

Jenslathouwers


"Uitgerekt" bedoel je?


Dat bedoel ik idd  :+ bij ons zeggen ze uitgerokken maar dat is blijkbaar dialect!!  8)7

Ik zal eens proberen ze te wassen, evenals mijn snare head, maar als men zegt dat ze geen residu achterlaten verwacht ik toch ook geen blauwe vlekken  -O-
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Kevin_Argument

Je kan ze wassen, maar na een tijdje plakken ze (bij mij alleszins) niet zo goed meer.
En ze laten wel wat residu achter op m'n vel, maar ik laat het gewoon op dezelfde plaats hangen dus daar heb ik geen last van  8)7

Nlz

Als het residu je zodanig dwars zit kun je voor de doorzichtige Slapklatz kiezen.

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Rick

Ze laten wel altijd vuiligheid achter hoor. Ik vermoed ook dat de blauwe residu op je vel de missende weekmaker uit je moongel is...

Jenslathouwers

Hmm dat zou wel eens kunnen Rick  -O-

@Nlz: bedankt voor de tip!! Nog nooit van gehoord!! En een fantastische naam overigens  :+
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Hoefnix

Die Slapklatz zijn me te groot af, ik heb die één keer gehad. Daarna weer gewoon moongel.
Ik vind ze niet super. De blanke hebben wel het voordeel geen vlekken en je ziet ze bijna niet.

Robert-Jan

Mannen..vlekjes op je vellen een issue? ....really?

-O-
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Animal baars

My thoughts exactly.. Alsof stokken geen 'vlekjes' achterlaten op vellen en bekkens... Ik gebruik zelf al jaren moongel en die vlekken op m'n vellen zag ik pas toen ik de vellen ging vervangen :P Op toms gebruik ik de laatste tijd trouwens gewoon good 'n old gaffatape. Was m'n moongel kwijt en dit werkt eigenlijk net zo goed :X

Fibesman

Ja gaffatape is goedkoper en handiger en minder nerdy lol.

Rick

Ach vellen en bekkens zijn gebruiksvoorwerpen  die horen er vies en bespeeld uit te zien!

Moongel gebruik ik eigenlijk bijna nooit. Soms onder een bekken als de geluidsman aan het piepen is...

Boudewijnow

Ik heb mijn Moongel laatst schoongemaakt met behulp van groene zeep en een beetje lauw water.
Dacht dat Animal dat ooit een keer in een topic vermeldde. Werkt prima. ;)

stick tight

Advocaat van de duivel: waarom gebruik je een Evans HD met moongel terwijl er iets als een Evans HD dry bestaat?

Verder wat fibesman zegt. Hoef je je ook geen zorgen te maken over verloren stukjes moongel.

En het probleem van ''teveel'': knip er partjes van.

Nijlpaard


Mannen..vlekjes op je vellen een issue? ....really?

-O-



:+


De metrosexuele man wil meer dan alleen het juiste geluid :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Paul


Ze laten wel altijd vuiligheid achter hoor. Ik vermoed ook dat de blauwe residu op je vel de missende weekmaker uit je moongel is...

Weekmakers verdampen volgens mij gewoon in de lucht. Dat residu is waarschijnlijk wat van de lijm. Het viel mij ook op dat na een tijdje de contour van het plakje achterbleef als ik 'm eraf haalde, dat is gewoon stof dat in de lijmresten blijft hangen.
Maar inderdaad, waar maken we ons druk om. Het is handig spul en ik heb het altijd in mijn bekkentas zitten, maar uiteindelijk gebruik ik het bijna nooit. Af en toe als "effect". Bijna elke geluidsman die ik ben tegengekomen wordt blij van een goed gestemde kit :) (toegegeven, dat zijn er lang niet zoveel als sommige hier en er zullen ook veel "norse" geluidstechnici rondlopen.)

Jenslathouwers

tnx iedereen voor de reacties,

@ stick tight, ik heb er geloof ik een evans genera HD dry op liggen momenteel.. maar ik vind het toch nog wel nodig om nog enige demping te gebruiken.

@ iedereen die vind dat een vlek niet erg is, ik vind het zelf ook niet echt een probleem maar ik had niet verwacht dat er een vlek op het vel zou komen als er gezegd wordt dat moongel geen residu achterliet , en ik vroeg me dus af of dit altijd zo is of dat er een fout of iets dergelijks was met de moongel die ik heb.
i'm the rezo head; out of the spotlight, responsive and more important than you may think...

Rick


(toegegeven, dat zijn er lang niet zoveel als sommige hier en er zullen ook veel "norse" geluidstechnici rondlopen.)


De geluidstechnicus die regelmatig ons geluid doet weet inmiddels dat ik echt niet minder hard ga slaan. Een gecrashte ride heeft gewoon een minimaal volume  ;)

5150

Ik doe wel ns een stukje Gaffa op mn floortom of snare maar heb nog nooit iets op mn Toms hoeven doen...en mn bekkens al helemaal niet.
***...in-between-drums...***

drfill

Black mamba van thomann vind ik ook heel goed,
je kunt ze ook makkelijk knippen..
td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

Omhoog