Welke drummer kun jij je aan ergeren?

Gestart door Anserini, sep 29, 2011, 13:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hans


Sommigen zien hem ook zo. En hij heeft daar zelf een vrij sterke mening over die er op neerkomt dat ie dat maar niets vind.

Eerlijk, technisch gezien snap ik hem ook niet altijd. Zijn solo's zijn voor mij soms niet te volgen en regelmatig snap ik niet wat hij nu precies wil. Zijn solo van "show of hands" was wat mij betreft zijn mooiste. Grappige vind ik wel dat hij een solo heeft waar hij over de jaren heen steeds aan verder bouwt maar waar ook herkenbare zaken in terugkomen. Kan je allemaal horen op zijn DVD "Anatomy of a drum solo" .

Als ik kijk naar het totaalplaatje vind ik hem briljant. Hij is misschien technisch niet de meest begaafde drummer en qua techniek laat een Benny Greb hem bijvoorbeeld alle hoeken van het podium zien maar hij heeft voor een groot deel Rush gemaakt tot wat het is.


Als je luistert naar de eerste cd hoor je veel simpele teksten en een zware led-zeppelin invloed. Alex en Geddy zijn geweldige muzikanten maar qua teksten e.d. komen ze toch een hoop tekort.

Neil bracht fantasy, scifi, heftige politieke onderwerpen en beschreef dat alles op
een geweldige manier (vind ik)

Muziek gaat er wat mij betreft om dat het een snaar raakt. En bij de een trilt die snaar op een irriterende manier terwijl een ander dat prachtig vind. Rush raakt(e) bij mij alle juiste snaren. De tekst en muziek waren een fantastich geheel en Neil was daar een belangrijk onderdeel van. Hij was een inspiratie om te gaan
drummen maar niet omdat hij technisch zo fantastisch was. Maar meer de manier
waarop hij als drummer in zijn positie stond :)

En als ik dan La Villa Strangiato weer eens hoor dan heb ik kippenvel van boven tot aan
mijn onderste teen


En dat is waar muziek inderdaad over gaat Nijlpaard. Prachtig relaas, helemaal met de emotie eens.

Neil Peart speelt nog steeds als een pannenkoek in mijn oren, maar we moeten het maar eens zijn om het daarover oneens te zijn.

Die video van Metallica is echt TE slecht. Daarom speelden al die 13 jarige gastjes enter sandman toen ik ook 13 was... het is gewoon super simpel, anders hadden die gasten het zelf nooit kunnen spelen.

Hammar

#251
aug 21, 2014, 21:49 Last Edit: aug 22, 2014, 12:42 by Hammar
Overigens weet Neil Peart maar al te goed dat hij niet swingt. Tijdens die Burning For Buddy concerten heeft hij heel veel drummers gezien en gehoord. Daarop besloot hij weer drumlessen te gaan volgen bij Freddy Grueber, switchte naar traditional grip en wijzigde zijn opstelling compleet. Nu speelt hij weer gewoon matched grip dacht ik.

Tja, zou een band als Rush een meer groovende drummer nodig hebben?

Hans

Nee, zeker niet.

Nijlpaard

Nog zo'n lieveling van dit forum :+ .



Ja, je hoort veel bekends in zijn drums. Bekende fills, herkenbare breaks. standaard chops etc.
Ik heb hem ontmoet tijdens een meet en greet en ja, het is een rare kwast, hij is soms op twitter ronduit kinderachtig en hij heeft de techniek van een houthakker :P

Maar als je dan naar dit totaalplaatje kijkt. Hij heeft het bij elkaar gebracht, hij is degene die de zanger er bij heeft gehaald en als ik dan rond 5 minuten naar de vocalen luister dan trilt elke vezel in mijn lijf. Het hele pakket werkt, het zit vol energie en ik kan niet wachten tot de volledige cd wordt geleverd.

Hij en Peart zijn meer dan alleen de drummers achter de kit.

En nu hou ik op, beloofd :P Terug naar het Portnoy/Peart bashing ;)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Anserini

Hear hear! Hetzelfde voor Ulrich eigenlijk. Ik hou juist wel van drummers die een punt van de taart zijn in plaats van proberen de hele taart te zijn om de hele taart te zijn, herkenbaar en de band klink mede zo omdat zij doen wat ze doen. Dat past inderdaad erg goed bij Peart, Portnoy en ook Ulrich.
Ik erger me meer aan drummers die denken of zich voor doen een hele taart te zijn maar eigenlijk een punt met verzuurde slagroom blijken. Tommy Lee Jones, daar trekt mij de bek toch wel van samen...

professorroel

Lars Ulrich, bij uitstek. Simpel drumwerk en toch doen alsof je de beste drummer ter wereld wel eens zou kunnen zijn. Neem bijvoorbeeld de drum-off van Chad Smith en Will Ferrell: Hilarisch, aangezien Will Ferrell helemaal niet drumt. Toen Lars Ulrich uitgedaagd werd zei hij iets in de trant van dat hij het nog wel eens moeilijker zou kunnen krijgen dan bij Chad Smith. En dan dat hele Napster verhaal. Het is gewoon niet eerlijk dat hij zo veel geld verdient met zo weinig vakmanschap, daar moet ik eigenlijk behoorlijk van huilen.

Travis Barker heeft daarentegen erg mazzel gehad met hoe het gelopen is denk ik, en is qua marketing gewoon slim geweest. Ik kan hem wel waarderen eigenlijk, heel erg technisch speelt hij niet maar wel heel erg snel, dat vind ik wel tof. De mensen die hem hypen of haten heeft hem eigenlijk het imago en beeld gegeven wat hij nu heeft.

Technobeat


Lars Ulrich, bij uitstek. Simpel drumwerk en toch doen alsof je de beste drummer ter wereld wel eens zou kunnen zijn.



Zeker , het lijkt wel Animal van de muppet show :+ ( niets ten nadelen van ons gewaardeerd forumlid Animal overigens :) ) .


DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

baszuidwijk

Ok, dit filmpje maakt het inderdaad wel pijnlijk duidelijk. Een diarree van stokslagen en bass-beukers afgewisseld met de aandachttrekkerij van een kleuter met een god-complex.

Kevin_Argument

Simpel drumwerk is geen probleem, als de muziek simpel drumwerk nodig heeft dan dient er simpel gedrumd te worden (AC/DC's Phil Rudd als voorbeeld bij uitstek).
Maar Lars doet zelfs dat simpel drumwerk ondermaats, en allesbehalve strak.

Joris

#259
aug 25, 2014, 13:09 Last Edit: aug 25, 2014, 13:17 by Joris

Ok, dit filmpje maakt het inderdaad wel pijnlijk duidelijk. Een diarree van stokslagen en bass-beukers afgewisseld met de aandachttrekkerij van een kleuter met een god-complex.


Je moet het wel even in dat tijdsbeeld plaatsen, nu is dit natuurlijk niks bijzonders meer.

In die tijd was double bass natuurlijk niet zoals het nu is. Nu speelt iedereen 250 bpm maar in die tijd was 180 snel, en Lars was er vroeg bij qua double bass.

Ik ben verre van een Lars Ulrich of metallica fan maar dit vergeten mensen wel eens  ;)

Robert-Jan

Louis Bellson.. die was er vroeg bij.. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=nBQWaCLlK9Y
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Joris

Haha ja sowieso, zoiets zag ik al wel aankomen  ;)

dunDaan


Je moet het wel even in dat tijdsbeeld plaatsen, nu is dit natuurlijk niks bijzonders meer.

In die tijd was double bass natuurlijk niet zoals het nu is. Nu speelt iedereen 250 bpm maar in die tijd was 180 snel, en Lars was er vroeg bij qua double bass.

Ik ben verre van een Lars Ulrich of metallica fan maar dit vergeten mensen wel eens  ;)


Goeie opmerking!!
Een aantal posts geleden ging het over Neil Peart; voor hem geldt IMHO hetzelfde: in zijn tijd wassie echt wel vooruitstrevend.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Black Page

#263
sep 05, 2014, 10:16 Last Edit: sep 05, 2014, 17:41 by Black Page
Aan de opstelling te zien was dit de kit die een jaar of 20 geleden door SWK is gereviewed. Dus ik geloof dat dit ergens begin jaren 90 is opgenomen.

ik deels Bas' mening wel. Als je Lars U. in tijdscontext wil zetten: kijk naar drummers (vernieuwers) van toen ter tijd als een Billy Cobham, Vinnie Colaiuta, Dave Weckl, Peart, Bozzio, Lombardo, Chambers en ook heel rijtje metal drummers. Intussen is deze kleuter Lars ook al de 50 gepasseerd en kan je hem wel vergelijken met deze heren. Zelfs Tommy Lee (ook een redelijk (k)leuter :+), heb ik hoger in mijn achting.

Frasering zeker itt "een diaree aan stokslagen" is door deze drummers naar een hoger niveau getrokken, waar menig huidige drummer niet aan toe komt. Ook technische bagage als snelheid.
Laatst zag ik George Kollias funk spelen, zal hem nog even posten, maar dan zie je hem aardig worstelen met dingen als frasering.

Wellicht is Lars de beste Metallica drummer, als Charlie Watts de beste stones drummer is en Ringo de beste Beatles drummer.
:)

Technobeat


Louis Bellson.. die was er vroeg bij.. ;)

https://www.youtube.com/watch?v=nBQWaCLlK9Y



Mooi he , strak in het pak achter het drumstel , weer eens wat anders dan in je blote bast ;) .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

slagmans

ik erger me niet echt aan een drummer maar ik erger me wel enorm aan de drumlijn van Self Esteem van The Offspring...

Panda-Beer

#266
sep 19, 2014, 10:30 Last Edit: sep 19, 2014, 11:00 by Panda-Beer
Nadat ik onze grote vriend Cesar Zuiderwijk heb gezien, kan ik deze man gewoon niet meer waarderen. Wat een misselijkmakend arrogant persoon.

Mijn vader die vroeger groot fan van de golden earing was, ging een gesprek met hem aan en zei: ik heb jullie vroeger met carnaval vaak gezien in de feest tent, een keer of 7.
Cesars reactie hierop was: We speelde nooit in tenten met carnaval, en als je wilt weten wanneer we weer spelen moet je maar op de site kijken.

Iedereen die de golden earing van way back kent,  weet dat ze met carnaval in de feesttenten speelde, erg zielig dat Cesar zich hier nu te goed voor voelt.
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Hoefnix

Herkenbaar.. bij een clinic deed hij ook zo.

Robert-Jan

Kunnen we t wel netjes houden verder qua naam enzo?
Is niet nodig.
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Panda-Beer


Kunnen we t wel netjes houden verder qua naam enzo?
Is niet nodig.

Het is maar een onschuldig woordgrapje, maar als dat zo erg is verander ik t wel voor je.
Lignum // DW // Sonor
Lignum Custom Sycamore Maple + Lignum Mahonique snare

Hammar


aan Cesar Zuiderwijk , overgewaardeerd en houterig , swingt als een stacaravan


oef....dat vind ik nogal wat.

richardcs65


aan Cesar Zuiderwijk , overgewaardeerd en houterig , swingt als een stacaravan


Dan wil ik nog wel wat houteriger worden :P
Pearl Masters Custom MRX / Roland TD3-KW

Hoefnix

Ach met je 3e post moet je effe wat stof op doen waaien :)

havezet

Om Zuiderwijk "overgewaardeerd en houterig" te noemen is ongefundeerd. Hij heeft een hoop bereikt in zijn lange carrière; met zijn band maar ook privé...en dat is natuurlijk niet voor niks. Je hoeft geen fan te zijn, maar laat iedereen in zijn waarde.

dunDaan


........ laat iedereen in zijn waarde.

En precies daarom mag iedereen vinden wat hij wil, dus als benjamin iemand houterig en overgewaardeerd vindt mag dat toch ........?? OK, het is een beetje ongefundeerd dus enig verklaring zou mooi zijn, maar dat neemt niet weg dat iemand zijn mening mag uiten.
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

Omhoog