bass drum beaters

Gestart door dutchdrummer, nov 17, 2012, 17:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

Hammar


Geen pedalen gesloopt. Ik heb al 10 jaar dezelfde Iron Cobra en doe jaren met een bassdrumvel...
@Paul: Die stangen gaan heel makkelijk krom.
Een klopper houdt het 4 maanden uit bij mij... Dan staat ie of 45º krom, of hij is gebroken...



De vierde dit jaar... Bij Drumland keken ze al raar op, maar heeft niemand dit meegemaakt dan?
Nope, nog nooit!

Kevin_Argument

Ik zou denken dat je vel het begeeft als je hard op je pedalen stampt, maar dat je klopper afbreekt...
Ik moet nu wel zeggen dat mijn goedkope standaard Pearl klopper na een zestal jaar ook niet meer honderd procent recht staat, maar breken zal hij nog lang niet doen. Ik ken ook niemand anders met dit probleem.

Joris


Waarom zou ik dat doen? Dan lever ik flink in op spelgevoel en komt de klopper niet mooi op het vel. De steel steekt trouwens een centimeter uit onderaan .


Oke, vreemd.

Paul

Ik zou zeggen dat zoiets bijna alleen maar kan gebeuren als je constant tegen een houten plank ofzo aanstampt. Naar mijn verwachting geeft een vel het eerder op..

Heb je dit met andere pedalen ook?

Kn@pestaart

Ik speel niet met andere pedalen... Ik trap wel gigantisch hard, dit heb ik mij aangeleerd omdat we vaak onversterkt spelen (ik althans...)

Fibesman

#30
dec 12, 2012, 08:56 Last Edit: dec 12, 2012, 09:01 by Fibesman
Heel merkwaardig inderdaad. Probeer eens het uiteinde af te zagen zodat je hem meer aan het uiteinde kunt vastzetten aan je pedaal. Dan maakt ie een betere draai en krijg je een hardere klap. Mischien gaat ie dan ook langer mee omdat je niet zo hard speelt omdat ie al beter hoorbaar is. Persoonlijk monteer ik alle kloppers bijna aan het uiteinde voor de optimale klap. Halverwege voelt en klinkt het slapjes. Met bassdrums kleiner dan 22" kan het lastig zijn maar die moet je ook niet gebruiken :')
Als je per see een kleine bassdrum wilt gebruiken kun je een stukje afzagen van de klopperstang. Speelt echt beter dan hem er centimeters in laten zakken, probeer maar eens!

Robert-Jan


Ik speel niet met andere pedalen... Ik trap wel gigantisch hard, dit heb ik mij aangeleerd omdat we vaak onversterkt spelen (ik althans...)


Dan speel je wel met gehoorbeschermimg hoop ik?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

paQ

geen scherpe bramen aan je bout of klem?

Kn@pestaart


Met bassdrums kleiner dan 22" kan het lastig zijn maar die moet je ook niet gebruiken :')
Als je per see een kleine bassdrum wilt gebruiken kun je een stukje afzagen van de klopperstang. Speelt echt beter dan hem er centimeters in laten zakken, probeer maar eens!

Ik speel een 24" Slingerland...
Citaat van: Robert-Jan

Dan speel je wel met gehoorbeschermimg hoop ik?

Nee... Ik heb laatst mijn gehoor gemeten en kan nog steeds tot 16,5 kHz horen... Ik heb otoplastieken, maar dat speelt niet lekker... Net als neuken met condoom...  :N
Citaat van: PaQ
geen scherpe bramen aan je bout of klem?

Nee. Hij breekt af boven de bevestiging. Gevalletje metaalmoeheid denk ik...

stick tight

Het verbaasd me hoeveel mensen hier verbaasd zijn over kromme en gebogen kloppers.

Gebogen kloppers heb ik regenmatig gehad, gebroken zelf nog nooit maar wel gezien.
Danmar percussion maakt een hoop beaters speciaal voor ''hard'' spel, wellicht is dat een optie.

De Pearl kloppers op de foto heb ik ook al krom getrapt. De eliminator kloppers gaan aanzienlijk langer mee..

Joris

Danmar® breekt nog eerder vanwege de geharde pen.

Hans


Het verbaasd me hoeveel mensen hier verbaasd zijn over kromme en gebogen kloppers.

Gebogen kloppers heb ik regenmatig gehad, gebroken zelf nog nooit maar wel gezien.


Ik denk dat 90% van de forummers minder dan 20 gigs per jaar spelen. Dan gaat alles wat langer mee. Al moet ik zeggen dat ik in een vorig leven (toen ik nog wekelijks een of twee gigs afwerkte) nog nooit een beater gebroken heb.

Joris

Ik sloop wel pedalen, geen beaters.

drumlarsos


Ik denk dat 90% van de forummers minder dan 20 gigs per jaar spelen. Dan gaat alles wat langer mee.


Onzin natuurlijk...
Ik speel inderdaad minder dan 20 gigs per jaar, maar dat wil niet zeggen dat ik minder speel(studeer) dan iemand die wel meer gigs dan 20 per jaar heeft.(in mijn geval ten minste)

Naar mijn mening hangt dit puur af van de speelstijl/techniek van de persoon in kwestie. Niet dat ik bij deze concludeer dat je ''verkeerd speelt'', maar wanneer ik keer op keer dingen sloop, zou ik eerst naar mezelf kijken en dan pas concluderen dat de producten niet sterk genoeg zijn. 

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen!

Robert-Jan


Ik speel een 24" Slingerland...Nee... Ik heb laatst mijn gehoor gemeten en kan nog steeds tot 16,5 kHz horen... Ik heb otoplastieken, maar dat speelt niet lekker... Net als neuken met condoom...  :NNee. Hij breekt af boven de bevestiging. Gevalletje metaalmoeheid denk ik...



Sja nou ja, van de meeste soa's heb je de eerste weken ook geen last.. :/

Hee maar als je nou je youtube filmpje als maatstaf neemt...is dat qua volume dan wat je normaal trapt of gaat t in de repetities harder?

www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Technobeat


Mmm , ik drum nu weer 2,5 jaar , maar een klopper krom getrapt of zelfs gebroken ....... :?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Kn@pestaart

Citaat van: Robert-Jan


Sja nou ja, van de meeste soa's heb je de eerste weken ook geen last.. :/
:+

Citaat

Hee maar als je nou je youtube filmpje als maatstaf neemt...is dat qua volume dan wat je normaal trapt of gaat t in de repetities harder?

Repetities? Daar doen we niet aan... het is meestal zo, hoe harder het wordt uitversterkt, hoe harder ik speel...

harmen 18

#42
dec 12, 2012, 20:01 Last Edit: dec 12, 2012, 20:02 by harmen 18
Ik drum elke dag denk ik 1.5 uur (zoveel?!) en heb al een jaar of 4 hetzelfde pedaal met dezelfde klopper die jij aangeeft. Hij is nog net zo recht als eerst, laat staan dat hij afgebroken is.

Dus? Waarom zo hard?! lijk je dan beter?!

Robert-Jan


 
Repetities? Daar doen we niet aan... het is meestal zo, hoe harder het wordt uitversterkt, hoe harder ik speel...


Ja maar joh..als je zo hard moet knallen dat je je beaters om de zoveel tijd breekt..wordt t dan niet tijd dat er ook een mic in de kick gaat? Ook qua zaalgeluid?
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Hans

#44
dec 12, 2012, 20:16 Last Edit: dec 12, 2012, 20:18 by Hans
4 per jaar is veel...

Nlz


Ik heb laatst mijn gehoor gemeten en kan nog steeds tot 16,5 kHz horen...


Deze kan bij het rijtje "Ik heb laatst op de weegschaal gestaan, en die deed het nog"

De 16,5 kHz kunnen horen wil niet zeggen dat er niks met je gehoor aan de hand is qua mogelijke beschadiging. Die zit over het algemeen vooral bij de 4 kHz.
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Kn@pestaart

#46
dec 12, 2012, 20:43 Last Edit: dec 12, 2012, 20:46 by Kn@pestaart
Citaat van: harmen 18


Dus? Waarom zo hard?! lijk je dan beter?!

Ja, tuurlijk, hoe harder je speelt, hoe beter je lijkt...  8)7

Ach, 4 kloppers en een paar stokken in de 2 weken, weet je weer waar je voor speelt  :+

Die preken over gehoorbeschadiging mogen jullie achterwege laten hoor ;)

En soms trommel ik 6 uur per dag, maar spullen slijten nou eenmaal... :)


Robert-Jan

#47
dec 12, 2012, 22:02 Last Edit: dec 12, 2012, 22:04 by Robert-Jan



Die preken over gehoorbeschadiging mogen jullie achterwege laten hoor ;)



Oh ..over een paar jaar hoor je ze niet meer..

Inkoppertje... ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Paul


En soms trommel ik 6 uur per dag, maar spullen slijten nou eenmaal... :)

Maar blijkbaar vind je het toch vreemd genoeg om er hier naar te peilen.

Kan je niet een paar maanden met een ander pedaal proberen om uit te vinden of je er daarmee ook last van hebt? Als je er dan geen last van hebt zou ik zeggen dat er iets met je pedaal is..
Anders trap je gewoon lomp hard en sluit ik me bij R-J dat het tijd wordt voor een mic in je kick.

Nlz

#49
dec 12, 2012, 22:15 Last Edit: dec 12, 2012, 22:15 by Nlz

Die preken over gehoorbeschadiging mogen jullie achterwege laten hoor ;)


Geen probleem, als je me je gegevens ff via PM stuurt voer ik die morgen alvast in het klantenbestand bij Beter Horen, dat scheelt weer als je er over een jaar of 15 binnenstapt "Ik heb zo'n last van gepiep in mijn oren"
Dat is dan die 16,5 kHz, back with a vengeance  *D
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Omhoog