Show je Kit - Deel 3

Gestart door chriswagenaar, jan 31, 2013, 10:45

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

druMees

o, type foutje trouwens, is een 13'' snare :P

Volgens de odery site:

18  x  15
Wood: Copaíba / Shell Tickness: 8,5 /System: gibraltar /  com base p/ tons / Pé: Odery torneado / Lug: vintage single (latão) /  Encerado Natural c/ fundo PU (19-B) / drumhead: Evans / Hardware Finish: cromado (01) /       1   018609

13  x  06
Wood: Copaíba / Shell Tickness: 8,5 /System: standard / Tom bracket: Odery  / Hoops: Power Hoop 2,3mm / Lug: Vintage 01 contato / Snare System: standard /  Encerado Natural c/ fundo PU (19-B) / drumhead: Evans / Hardware Finish: cromado (01) /       1   018610

10  x  07
Wood: Copaíba / Shell Tickness: 5,5 /System: flutuante Odery / Tom bracket: Odery  / Hoops: Power Hoop 2,3mm / Lug: vintage single (latão) /  Encerado Natural c/ fundo PU (19-B) / drumhead: Evans / Hardware Finish: cromado (01) /       1   018607

14  x  12
Wood: Copaíba / Shell Tickness: 5,5 /System: com pés / Tom bracket: Odery  / Hoops: Power Hoop 2,3mm / Lug: vintage single (latão) /  Encerado Natural c/ fundo PU (19-B) / drumhead: Evans / Hardware Finish: cromado (01) /       1   018608

Tom Holder - SP

dus.....

En de ayotte, dat is een velvet. maten zijn: 10, 12, 16, 22 En verder een stainless steel ayotte keplinger snare. (13'') Echt een beest van een kit. Jammer dat hij nu en de hoezen zit anders had ik ff een fotootje geschoten!

Vandaag de odery een beetje veranderd qua setting. Nu is het zo:




tRow

Mooie set!

Die keplinger wil ik heel graag zien!

j-ape

Keplinger woodhoop?

yor93

#228
jul 11, 2013, 23:41 Last Edit: jul 12, 2013, 00:29 by yor93
Heb vorig jaar een drumkit met 3 racktoms gekocht en wilde ze ook allemaal ophangen. Toen ik er een tijdje op had gespeeld kwam ik er steeds meer achter dat het niet lekker speelde voor mij (Hi-Hat stond te ver weg). Na een tijdje experimenten gebruik ik nu 2 set-ups (waar de hi-hat nu lekker staat). Een vierdelige set-up en een vijfdelige (met 2 racktoms). Ik merk dat ik in beide set-ups anders speel. En ik gebruik ze beide afhankelijk van welke stijl ik wil spelen. Ben er erg blij mee!

Hier de specs:

Zildjian
- A Custom Hihat 14"
- A Custom ReZo Crash 16"
- A Custom Crash 18"
- K Light Ride 22"

- Tama Iron Cobra pedalen
- Vic Firth Sticks (5A en 7A)

- Remo Emperor Coated (Toms)
- Remo Emperor X (Snare)
- Remo Powerstroke 3 (Kick)

Gretsch Renown Maple (Satin Black)
- Snare 14X6,5"
- Bassdrum 22x18"
- Tom 10x7"
- Tom 12x8"
- Floortom 16x16"




En hier mijn andere set-up
- Snare 14X6,5"
- Bassdrum 22x18"
- Tom 13x9"
- Floortom 16x16"



Kevin_Argument

Heel mooie set Yor!
En ik begrijp je probleem. Ik heb men ride graag hange zoals jij hem hebt bij je vierdelige set-up, maar dan vind ik ook dat m'n hihat teveel naar links staat als ik m'n 2 racktoms wil gebruiken. Ik heb onlangs m'n 10" tom links van m'n hihat gehangen, gewoon omdat het kan. ;)

dutchdrummer

Volgens foto's 2 en 3 staat dde hihat op precies dezelfde plaats t.o.v. de snare en de bass.
Vanwaar de opmerking dat de hihat te ver weg stond?

yor93

#231
jul 12, 2013, 00:26 Last Edit: jul 12, 2013, 00:28 by yor93
Toen ik hem net nieuw had, had ik alle  drie toms (10, 12 en 13 inch) boven hangen. En toen stond mijn hi-hat te ver weg. Maar nu hang ik 2 toms of 1 boven (zoals op de foto's) :)

Nijlpaard

Hele toffe set zo'n Gretsch  8) 


Ik heb hetzelfde met de ride. Heb hem het liefst laag boven de bass. Wat je kan proberen is je set "ronder" op te zetten. Dus uitgaan van de snare als het middenpunt en dan daar alles omheen bouwen. Dan komt je hihat wat meer naar je toe en naast je snare te staan.



Maar zo kan het natuurlijk ook :)

Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Nijlpaard

Wat foto's van de Mapex :)


Kit heeft echt een mooie finish. De bovenkant bevat net een beetje sparkle.














Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Paar emperors erop, moet jij eens opletten..:)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

#235
jul 14, 2013, 18:56 Last Edit: jul 14, 2013, 19:23 by Nijlpaard
Ik heb nog een pinstripe voor de floor. Een attack TB voor de 12 inch en een Remo Coated CS voor de bass :P .


Edit:


De TB had ik niet meer dus nu ligt er een ambassador op de 12 inch en een pinstripe op de floor.


Hoe dit klinkt ?........ *O* 8)   O+   :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Robert-Jan

Kan je nagaan als je er emperors oplegt..  :+
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard

ik heb het idee dat je me iets duidelijk probeert te maken  :?




:+
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

NathanR

En hij staat weer te koop? ;)

Nijlpaard

Hij staat op MP idd. Kijken wat er voor geboden wordt. Maar ik heb geen haast :)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

j-ape

#240
jul 20, 2013, 12:51 Last Edit: jul 20, 2013, 12:55 by j-ape
Na Aardig wat "gecustomize" / oplappen / aankopen, is mijn 2e set ( voor kleine gigs en repetities) eindelijk Klaar:

Het is een Ayotte Velvet in Cinnamon sparkle met keplinger snare.

20x14 kick ( met nieuwe bearing edges en zwevende banana-rail
10x7 tom
14x14 floor tom
13x6,5 keplinger snare met woodhoops

Hardware is DW ( flatbase stands)
Cymbal's Masterwork:
22' Velvet ride
18"custom thin crash
20" custom pointer thin crash
15" iris Hihat










Black Page


Kan je nagaan als je er emperors oplegt..  :+


Gelukkig heeft remo slechts een kleine 10 verschillende vellen in emporer uitvoering. Dan moet het zeker goed komen  ;)

Robert-Jan

De enige die ik nog niet op toms heb gehad zijn de coated vintage versie..dus laat maar horen wat je zoekt en dan weet ik de emperor er wel bij te vinden ;)
www.xxldrums.com iKdrum drumles op je iPad!

Nijlpaard


Na Aardig wat "gecustomize" / oplappen / aankopen, is mijn 2e set ( voor kleine gigs en repetities) eindelijk Klaar:

Het is een Ayotte Velvet in Cinnamon sparkle met keplinger snare.



Magnifieke  kit 8)  Prachtige finish, toffe hardware. Compleet plaatje :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

drum1964

@ J-ape

Prachtig drumstel.
Persoonlijk zou ik een soberder reso vel plaatsen, maar over kleur en smaak valt niet te twisten. ;)
Cause of death: He layed down the boogie and played that funky music till he died!

Cornelis

Dat brood-vel is echt te gek! *O*

Monuments

Vandaag een nieuwe crash aan mijn setup toegevoegd. Nu ziet het er als volgt uit:



Tama Superstar Hyperdrive in "grey pewter" met de volgende maten:

22x20" kick
10x6,5" tom
12x7" tom
16x14" floortom
14x6,5" Pearl Vintage Sensitone messing snare

Bekkens (van links naar rechts):

Sabian 14" APX hats
Sabian 18" AAX X-plosion Fast crash
Sabian 18" HHX X-plosion crash
Sabian 19" HHX Xtreme crash
Sabian 22" Paragon ride
Sabian 18" AAX china
Ludwig Epic (Natural Birch) in 10, 12, 14sn, 16 en 22", Pearl Vintage Sensitone 14x6,5" brass snare en Sabian bekkens.
Monuments FB - Monuments Bandcamp

musiqman

#247
jul 20, 2013, 19:12 Last Edit: jul 21, 2013, 12:30 by musiqman




Vandaag de nieuwe Muller Muziek kit in de studio getest.  Opnames zijn voor o.a Salah Edin's  (nederlands MC opereerde o.a bij de Wu-Tang Clan) aankomende plaat Trappenhuis deel twee.  Had al meegespeeld op z'n laatste album WOII.

.

(voor een van de nummers met een 18" K EFX/K MT hihat combi en 6" K brilliant splash op de stainless steel snare)

En twee video snippets:
http://instagram.com/p/b_c7w7RdNq/

https://www.facebook.com/photo.php?v=10201619786116074

Lange dag. Kicken om te doen.

Technobeat


Mooie special-art drumkit J-ape , daar kun je overal mee voor de dag komen . 8)
De flat base stands maken het helemaal af .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Hans






Vandaag de nieuwe Muller Muziek kit in de studio getest.  Opnames zijn voor o.a Salah Edin's  (nederlands MC opereerde o.a bij de Wu-Tang Clan) aankomende plaat Trappenhuis deel twee.  Had al meegespeeld op z'n laatste album WOII.

.

(voor een van de nummers met een 18" K EFX/K MT hihat combi en 6" K brilliant splash op de stainless steel snare)

Lange dag. Kicken om te doen.


Ziet er helemaal perfect uit Musiqman. Krijg zin om te spelen.

Omhoog