Advies over bekkens

Gestart door Anserini, sep 15, 2011, 19:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

MatiZ

@Stokmans: Je hebt inderdaad gelijk dat finish niets uitmaakt... het gaat uiteindelijk om het geluid ja  :)
Ik ga binnenkort eens naar Drumland ofzo.. toch eens luisteren.

@Hammar: De troy serie is inderdaad interessant. Ga ik overwegen. Thnx!
Gretsch Renown Maple (Blue Metal) | Gretsch 13" Mark Schulman snare | Zildjian A Custom cymbals | DW hardware | Jobeky L/V Real feel cymbals | Jobeky triggers | ATV aD5 module

Wit.

Hoi!
Ik ben nieuw hier, en zou graag wat advies van de kenners willen :) Ik ben op zoek naar een crash. Mijn huidige bekken set is de HCS (bestaande uit hi-hat, crash & ride) van Meinl (beginners setje dus ja).
Mijn vraag is: is dit goed te combineren met een duurdere crash (van Zildjian bijv.)?
Mijn budget is tussen de 100 en 150 EU. Dus 2e hands lijkt meer geschikt.

Wat adviseren jullie?

Machiel

Hoe groot is de HCS set die je nu hebt? Wat zijn de formaten? Wat speel je graag voor muziek? Waarom een duurdere crash? Kan het ook gewoon een betere zijn?

[flauw](zo niet dan heb ik nog wel een crash met een scheur er in die ik wilde weggooien, die mag je dan voor 100 wel overkopen. XD) [/flauw]

Ik houd zelf meer van grote crashes. Een 16" crash is heel veelzijdig en kan je bijna altijd wel in je setup kwijt.
Je kan ook voor 17" of 18" gaan als je al een 16 crash hebt.

De A-Customs of Avedis lijnen van Zildjian zijn dan bijvoorbeeld heel geschikt. Je zou ook kunnen kijken naar de AA/AAX/HH/HHX lijnen van Sabian.

Daarnaast zijn er ook merken die heel goedkoop zijn. Pasha kwam deze week nog voorbij.
Neem mij vooral niet te serieus.

Wit.

Scherp! Duur hoeft niet altijd beter te zijn nee. In dat geval verkies ik beter boven duur ;) en sla ik jouw aanbod ff af.

Set die ik nu heb is 14, 16 en 20. Speel graag pop/rock.

Machiel

Heb je antwoord op je vraag?
Neem mij vooral niet te serieus.

mangoie

Ik ben niet zo heel erg fan van het combineren van hele goedkope en wat duurdere crashes.

Ik heb gemerkt dat je met goedkope effectbekkens (splash/china) tussen duurdere platen brons nog kan wegkomen. Zelf vind ik dat crashbekkens elkaar moeten complimenteren, een klein beetje hetzelfde karakter moeten hebben zodat ze in elkaar kunnen "overvloeien". Ik denk dat dat niet gaat lukken tussen een Meinl HCS en een bekken in het (semi-)professionele (prijs)klasse.

Ik heb ooit als experiment een Stagg SH 16" crash (ook een instapper à la HCS) tussen mijn Zildjian A Customs gestopt. Mengde totaal niet, de Stagg klonk erg vlak en schel. Ik ging me er na 5 minuten mateloos aan irriteren.     

Machiel

Naja. Je moet ergens beginnen nietwaar?
Neem mij vooral niet te serieus.

Kevin_Argument

Stap een muziekwinkel binnen, en sla op wat bekkens. Iedereen op het forum heeft wel een persoonlijke voorkeur op gebied van merk, grootte, klank, ... Je moet zelf uitzoeken wat je goed vindt klinken. Je kan hierbij ook luisteren naar wat voor brons drummers die jij goed vindt klinken gebruikensq (youtube filmpjes, CD's, ...) en deze bekkens eens testen in de winkel.

mangoie


Naja. Je moet ergens beginnen nietwaar?


Das waar. Ik zou snel mogelijk een tweede crash zoeken die erbij past!

Wit.

Bedankt mensen!
Het zal inderdaad niet helemaal ideaal zijn, maar zoals gezegd: ik moet ergens beginnen. Ik ga een gokje wagen met een A custom. Hoop op zegen:-)
Uiteindelijk wil ik die Meinl set ook wel vervangen, maar wel stapsgewijs (iets met budget..)

mdrummer

Binnenkort wil ik een 17'' of 18'' Zildjian K bekken aanschaffen.
Welke serie vind ik nog lastig. Ik speel rock, ACDC etc.
Wat is het verschil tussen de K dark serie en de K Dark thin serie?

Groeten,
Maarten

Stokmans

De klank. Dus, ga luisteren  :Y

Wit.

Hoeveel vinden jullie dat een Zildjian A Custom 16 inch crash, in goede staat, waard is?

Stokmans

Nieuw: 240 euro (Thomann). In goede 2e hands staat zo'n 60% daarvan. Wat wordt er voor gevraagd?

Maar, die 60% is maar een richtlijn die hier op het forum gehanteerd wordt. De verkoper kan daar een heel ander idee over hebben ;)

NathanR


Hoeveel vinden jullie dat een Zildjian A Custom 16 inch crash, in goede staat, waard is?


2e hands? Ik zou niet hoger gaan dan 100 euro..

Rick


Binnenkort wil ik een 17'' of 18'' Zildjian K bekken aanschaffen.
Welke serie vind ik nog lastig. Ik speel rock, ACDC etc.
Wat is het verschil tussen de K dark serie en de K Dark thin serie?

Groeten,
Maarten


Waarom Zildjian K? Omdat er Zildjian K op staat of omdat je ze zelf mooi vind?  :P

Wit.

2e hands ja. 100 EU had ik zelf ook in gedachte, mits hij in het echt ook niets mankeert.
Bedankt!

Technobeat


2e hands ja. 100 EU had ik zelf ook in gedachte, mits hij in het echt ook niets mankeert.
Bedankt!


Maar ....... nooit zo maar blind kopen en op laten sturen (MP) , altijd beter is het om zelf naar de verkoper toe te gaan en te kijken en te luisteren .
Echter , aanbiedingen van Drum-Forumleden in V&A zijn over het algemeen wél betrouwbaar , maar ook hiervoor geldt dat je voor de klank wellicht toch langs moet gaan om een goed oordeel te kunnen vormen .
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Wit.

Was ook niet van plan om hem op te laten sturen. Ga er binnekort langs, dan pas kopen!;)

mdrummer


Waarom Zildjian K? Omdat er Zildjian K op staat of omdat je ze zelf mooi vind?  :P


Gewoon omdat ik het mooie bekkens vind. Ik hou me totaal niet bezig met wat anderen hebben of op spelen ;) Heb een 16'' A custom fast crash en wil meer richting de K serie, omdat ik A custom wat te lief en te zacht vind. Een K crash prikt wat meer door de band heen.
Masterwork ook prima bekkens hoor, maar wil het bij één merk houden. Paiste ben ik niet zo bekend mee en Sabian en Meinl heb ik niks mee.
2e hands kopen doe ik niet, vind ik te riskant je weet nooit hoe een ander er mee om heeft gegaan.



Joris


Gewoon omdat ik het mooie bekkens vind. Ik hou me totaal niet bezig met wat anderen hebben of op spelen ;) Heb een 16'' A custom fast crash en wil meer richting de K serie, omdat ik A custom wat te lief en te zacht vind. Een K crash prikt wat meer door de band heen.
Masterwork ook prima bekkens hoor, maar wil het bij één merk houden. Paiste ben ik niet zo bekend mee en Sabian en Meinl heb ik niks mee.
2e hands kopen doe ik niet, vind ik te riskant je weet nooit hoe een ander er mee om heeft gegaan.


Als je een A custom fast crash heb is het logisch dat je hem wat te lief en zacht vind klinken, dan zou ik er ook niet vanuit gaan dat een K beter door je band heen prikt, aangezien dat ook niet bepaald de hardste bekkens ooit zijn, misschien met grote maten.


Stokmans

Ik vind zelf de K's juist niet(!) meer prikken dan A-Customs. De Fast Crash heb ik ook kort gehad, maar vanwege precies datzelfde probleem snel ingeruild voor een gewone A-Custom.

Ik heb jarenlang met A-Customs gespeeld en kreeg bij mijn vorige kit een hele set K's, die zijn snel weer verkocht om bovenstaande reden.

mdrummer

Weetje, ik ga gewoon eens even luisteren in de muziekwinkel wat t lekkerste klinkt.
Dan zie ik het wel. Mijn fast crash heb ik pas 1.5 jaar, toen was ik nog wat jonger en luisterde ik alleen naar de mooiste klank verder keek ik nergens na, maar doe hem ook niet weg.

Rick

Ieder heeft zo zijn smaak, zo is het maar net! Ik was er nieuwsgierig naar. Zelf ben ik niet echt een Zildjian liefhebber omdat ze eigenlijk niet meer handgehamerd worden in de productie, maar op het "handgehamerd programma" door de machine worden bewerkt. Zo heb je wel consequent het zelfde geluid per bekken, maar haalt naar mijn idee wel het karakter er uit. Dat ze zo geproduceert worden is op zich niets mis mee, maar dan moet de prijs er ook naar zijn.

Als ik jouw verhaal zo hoor zou ik naar brilliant finish bekkens in de medium tot zwaardere gewichtsklasse zoeken.

Joris

Ik zou gewoon dunne bekkens in grotere maten nemen (18", 19") ipv dikke.

Omhoog