show je kit - deel2

Gestart door mlommers, mei 01, 2012, 09:53

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Hans


Als ik het type tomarm zie, zou deze kit tot voor een jaar of 7 nog wel eens van mij kunnen zijn geweest, grappig.


Dan heb je hem goed 'ingereden' ;) speelt als een zonnetje (en ziet er smetteloos uit). Ik heb hem van een kerel uit Almere, maar die had hem zelf nog maar 2 jaar (was zijn eerste kit).

En Harmen : ik ga er niet echt mee smijten natuurlijk. Maar eens per 2 weken repeteer ik met een grote coverband waarbij ik mijn eigen kitje mee moet nemen. Daarnaast speel ik in een triootje (beetje jazz/fusion) en daarmee halen we niet veel grotere podia dan kleine kroegjes ;)

Ber(nd)

Echt een mooi setje, Hans! Heb zo'n zelfde kit gehad voor een Bigband. Super!

Nijlpaard


Mijn 'nieuwe' gooi en smijt kit :





Nice  8) :Y
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

harmen 18

Gaaf Hans. Ik heb nog geen reden voor een 2e kit  8)7 helaas.

Ben je die Adams trouwens kwijt? Die was ook mooi.

Hans

#704
jan 05, 2013, 22:10 Last Edit: jan 05, 2013, 22:43 by Hans

Gaaf Hans. Ik heb nog geen reden voor een 2e kit  8)7 helaas.

Ben je die Adams trouwens kwijt? Die was ook mooi.


Nee die pearl is nr 3...  *D, en een echte reden voor meerdere kits ... tja, ik zou ook 2 kits kunnen wegdoen en met 1 kit rond sjouwen. Kan natuurlijk prima. Blijft een hobby, toch ? Hoeveel gitaren heeft de gemiddelde gitarist ?

harmen 18

Nee, als het kan, waarom niet?! Ik zou niet weten waar ik een 2e kwijt zou moeten. Hooguit een keer in een mooi kistje in de hal van mijn broer naast een boel licht en geluid.....

Mooie hobby blijft het ook  :)

Paul


Dankje, dat perzische tapijt moet er inderdaad nog komen!
Had stiekem m'n squeekkingpedaal en snarestand thuis gelaten. Zie m'n supraphonic liever niet op de grond vallen en de speedking vereist nog wat oefening (speelt totaal anders dan een kettingpedaal).

Ik zoek nog een vintage ludwig stoeltje en een vintage Paiste 2002 black label hihat en dan is ze compleet!

Snarestand en pedaal zie je toch niet op deze foto ;)

Vanwaar ook een vintage krukje erbij? Lijkt me niet dat die lekker zitten, en dat is voor mij een vereiste voor de kruk.

@Hans
Leuk setje!

Technobeat


Nee die pearl is nr 3...  *D, en een echte reden voor meerdere kits ... tja, ik zou ook 2 kits kunnen wegdoen en met 1 kit rond sjouwen. Kan natuurlijk prima. Blijft een hobby, toch ? Hoeveel gitaren heeft de gemiddelde gitarist ?



Nadeel is wel dat een beetje drumstel veel meer ruimte inneemt dan een gitaartje of 8 op rij . ;(
Maar ja , als je de ruimte HEBT zou ik ook graag een mooie A-kit willen parkeren in huis , helaas ontbreekt het hier aan ........ -O-
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

dutchdrummer

Ziehier m'n 3de set, om te gebruiken in m'n 2de band...
Even thuis opstellen om de mat te kunnen aftekenen  :)







1ste set is m'n Pearl Reference (zie foto's ergens in dit draadje), 2de set is een Roland TD6KX voor thuis, en dit is dus m'n 3de setje, dat tussen optredens gewoon ingepakt/opgestapeld zal blijven staan in m'n garage.

marnixkwd

Mooie sets! Waarom speel je je gigs niet met de Reference?

Rick


Mooie sets! Waarom speel je je gigs niet met de Reference?

Het stormt en regent liters bier!

Dries

#711
jan 10, 2013, 00:28 Last Edit: jan 10, 2013, 00:29 by Dries

Het stormt en regent liters bier!

Het dondert en het bliksemt en het regent liters bier...

Kan die Ref prima tegen, buitenkant zit zeer royaal in de lak en de binnenkant van de ketels is ook gelakt.
Wel achteraf even schoonmaken om gedoe te besparen.
Op de plaatsen waar ik speel, is er nog nooit bier (anders dan dat van mezelf) in de buurt van mijn kit gekomen. Laat staan vanaf buiten het podium.
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

Rick


Het dondert en het bliksemt en het regent liters bier...


Ja sorry, ik spreek niet zo goed Guus. Had het natuurlijk kunnen Googlen, maarja, zat net zo lekker onderuit aan mn biertje :)

Dries


Ja sorry, ik spreek niet zo goed Guus. Had het natuurlijk kunnen Googlen, maarja, zat net zo lekker onderuit aan mn biertje :)


Ik ook, en nee: ik ben geen Guusfan maar heb wel gegoogled omdat ik even dacht een redelijke (literaire/geschiedkundige) verwijzing over het hoofd zag. Bleek mee te vallen.

Hoe noem je zo'n verwijzing ook alweer?
(Geen open deuren intrappen a.u.b.)
''Volgens de natuurkunde is muziek niets anders dan een "begrepen golfbeweging".''

dutchdrummer


Mooie sets! Waarom speel je je gigs niet met de Reference?


Logistieke kwestie. M'n Reference staat opgesteld in m'n 1ste bands repetitieruimte, bij de gitarist thuis (50 km verderop van waar ik woon). Dan moet ik hem telkens lastig vallen als ik de Ref kom ophalen, en moet ik de Ref ook telkens weer van thuis meenemen en daar opbouwen als we repeteren.

Natuurlijk zou ik liever op de Ref spelen (echt een geweldige set) maar qua water bij de wijn, doe ik de 2de band met de Tama. En met een hele andere opstelling.

Jake

M'n oefensetje =). 12x8" en 14x14" STAR toms & 16x12" single tension KINGS kinderbasdrummetje. Die drie trommels samen hebben minder gekost dan de snare, een 14x5,5 Gretsch Renown Maple. Klinkt geniaal.




groovemaker

Zo'n kitje zoek ik ook al een tijdje voor big band achtige gig's.

Wat kost zoiets?

Ziet er leuk en vooral vintage uit. Gaaf man!
If it's too Loud you're too old!

Jake

Dank je. Wat 'ie kost... De toms heb ik geruild voor een bekken dat ik niet meer gebruikte en zelf gekocht had voor €80. De basdrum was €100 dacht ik, er zat ook een 10" tommetje en 12" snare bij maar die gebruik ik niet. Kostte me niet veel dus =)

Nijlpaard


Vandaag bijna 500KM door NL gecrost om de kit op te halen en een 16HH medium thin crash.
Helaas vanavond na het opzetten in de kerk net 1 picca kunnen schieten en toen was de batterij op  -O-


Maar goed :P Mag de pret niet drukken.


Drums:


Sonor Delite Walnut Roots

       
  • 10x8

  •    
  • 12x9

  •    
  • 14x14

  •    
  • 20x17,5

Snare

       
  • Spaun 14x5,5 Maple Solid Shell in White Marine Pearl

Side-snare

       
  • Black panther Deep Forest walnut 10x5.5

Cymbals

       
  • 14" Sabian Paragon hihats

  •    
  • 8" Sabian HH Splash

  •    
  • 14" Sabian HH Thin crash

  •    
  • 10" Sabian HH China Kang

  •    
  • 16" Sabian HH Medium Thin Crash

  •    
  • 20" Sabian HHX Manhattan Jazz Ride

Hardware

       
  • Yamaha Direct drive double pedal (wordt het meest al 2 singles gebruikt)

  •    
  • Yamaha Hihat stand

  •    
  • Mapex TS9520 double tom stand

Addons

       
  • Roland SPD-SX

  •    
  • HK Nano gebruikt als drumversterker voor de roland en ook in gebruik als monitor op het podium


Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Joris

Heel vet, goede setup ook zo. Van die kits met 2 toms op de bassdrum kan ik echt niet meer fijn op spelen.

NathanR


M'n oefensetje =). 12x8" en 14x14" STAR toms & 16x12" single tension KINGS kinderbasdrummetje. Die drie trommels samen hebben minder gekost dan de snare, een 14x5,5 Gretsch Renown Maple. Klinkt geniaal.


Sexy drumstelletje! :)

Nijlpaard jij ook erg toffe kit!

Technobeat


Mooi mooi mooi Nijlpaard , echt een klasse set . *D
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Omdat ik er zelf ook geen genoeg van krijg  :+


Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

FoREVer


Omdat ik er zelf ook geen genoeg van krijg  :+





oooooh ruilen?

Prachtige set!
Anthony Eckhard | Drummer and Teacher | My brands are Aquarian, Vic Firth, Sonor and Dream Cymbals | Ask for anything at anthonyeckhard@aol.com or (+31) 06 41792912 | Don't let your motivation become frustration |

Animal baars

Ik ga 'em pikken. Een erg gave set! Zal ook wel klinken als een klok.

Omhoog