In dat programma kun je zien waar je welk aantal Hz opneemt. Het laag is dan gewoon erg weinig.
Ik heb twee mic's gebruikt. de D112 en een Fame bassdrummic(geen idee welk type, maar klinkt live wel lekker). Ik speel met gat in mijn vel, en zelfs met kickport krijg ik niet genoeg laag in mijn opname.
Kan het ook aan de akoestiek liggen ofzo? Ik neem gewoon op in mijn slaapkamer. En ook voor de PA is er een waar kanon gemaakt van mijn bassdrum, niet alleen er achter. Ik post binnenkort wel even een fragmentje van een opname zodat jullie de bassdrum kunnen horen.
Tja ambiant werkt wel mee, maar voor close micing moet dit geen hoofdzaak zijn.
Die D122 heeft echt genoeg laag voor een goede opname, ja het kan altijd meer en mooier......
Hoe gebruik je die, heb je meerdere posities geprobeerd zowel in als buiten de bassdrum?
Aan je ketel zou het ook niet liggen als ik in je onderschrift kijk....
Wat is "weinig" laag op dat freqentiebereik?
ik durf bijna niet verder te vragen maar .... stemming van de bass...reso vs slagvel...
hoo brainwave....
heb je beide mic's aangesloten op 1 opname?
Hoe zit het met de polariteit!
Als ze net anders gepolariseerd zijn, heffen ze elkaar op.
Sluit eens 1 mic aan en neem ze apart, hoor eens wat de verschillen zijn, misschien kun je het zichtbaar maken op je speakers of er polariteitsverschillen zijn( misschien hebben mensen hier nog meer ideeen over?)
Gebruik eens andere kabels!
Misschien zit er een breuk in een van de kabels....wat gelijk je laag ook verpest.