dat bedoelde ik ook niet, maar meer dat mijn site een aardige transparante kijk geeft over wat het (ook) kan kosten.
De C1 is helder en open
De C3 heeft een V curve
De C4 een vetter midden/laag en diepere dragende bas
(is wel een beetje de hardloper samen met de UE-11 PRO.... ze zijn verder eigenlijk ook in grote lijnen hetzelfde)De C5 is het meest "vlak" (op papier)
Je kan erover discussieren uiteraard, maar een 1-weg systeem is eigenlijk datgeen waar het minst kan fout gaan, maar tegelijkertijd ook als eerst tegen zijn limieten zal aanlopen. (basdrum, lage tonen van de basgitaar, uithalen van een zanger(es))
"headroom" beleving is het allermoeilijkste. Voor headroom heb je eigenlijk vanzelfsprekend een groot oppervlak nodig dat het geluid maakt. Echter door slim te filteren EN dempen kun je met de frequenties spelen om het toch groots te laten klinken.
Bovendien zijn in ear monitors bedoeld als monitor, en niet om op de bank muziek mee te zitten luisteren.
Wil je dat wel, dan zou ik zeggen dat de C5 het mooist klinkt. (mooi = meeste definitie op alle frequenties)
edit:
gebaseerd op oude prijzen van Variphone, maar gokje:
1-weg ca 500
2-weg ca 750
3-weg ca 850
(ex BTW)
ik steek er mijn handen niet voor in het vuur, maar volgens mij is de ES-2 van Variphone gelijk aan de UE5-PRO van UE, en die komt op iets van 600 EUR ex BTW.