Idd super voetwerk , maar hoe doe je dat dan zonder dubbelpedaal Joris ?
Tsja, op dit tempo is het nog niet helemaal vanuit de enkels, soort van combinatie van full leg motion en ankle motion. Ik kan dit tempo nog gewoon met mijn hele been (vanuit je hip flexors) zonder pedaal op de grond trappen, als je dat kan kan je het ook gewoon op een pedaal lijkt me, afhankelijk van de pedaalinstellingen.
Ik heb nog wel redelijke klopperafstand met veerspanning op max, tenminste op deze Eliminators. Op mijn Mapex Falcons is de veerspanning op het maximum een beetje te veel van het goede, daarop is het meer 75% denk ik. Maar daarom kan ik er nog veel volume uithalen, als je veerspanning laag is moet je het puur van de terugslag van het vel hebben, en dan vanaf een bepaald tempo haal ik daar geen volume en snelheid meer uit.
Maar als algemene tip zou ik zeggen dat je je voet zo goed als horizontaal moet houden, en leer absoluut hoe je de terugslag moet gebruiken, niet door het vel heen spelen maar terug laten stuiteren. In andere woorden dus na een slag niet je klopper op het vel laten rusten.
Ik kan hier heeel veel over typen, en dan speel ik alleen nog maar gewoon heel up. Zelfs dan kunnen hele kleine aanpassingen in je techniek al heel veel verschil maken.