Hoewel ik - i.t.t. enkele andere forumleden - vind dat iemand onder de juiste condities niet te jong hoeft te zijn om een instrument te (leren) bespelen, ben ik wel van mening dat je zoon nog niet op het niveau is beland dat optreden reëel is.
De jongen is pas 4, het is echt geen schande dat hij flink uit de maat drumt en als hij er plezier in heeft om te oefenen kan ik dat alleen maar aanmoedigen. Of je dit op een podium voor 100 man publiek moet doen is echter de vraag. Ik zie hier persoonlijk het nut niet zo van in.
Nogmaals: bovenstaande betreft puur mijn mening en is geen poging tot het geven van opvoedadvies.
Dat gezegd hebbende vind ik het wel leuk om te zien dat je zo enthousiast bent over de hobby van je zoon!
Dit was een leerlingenconcert / opendeurdag van de muziekschool waar hij 1x per week 30min les volgt.
Meedoen hieraan was zijn eigen vorostel, wij hebben het nadien herhaaldelijk gevraagd en hij bleef telkens bij zijn antwoord van ja ik doe het...
Hij was wel uitermate nerveus en verlegen, vandaar dat hij uit de maat zat bij momenten, in een ander topic staat een filmpje van hem thuis (in zijn element dus) en daar zie je dat hij het eigenlijk veel beter kan...desalniettemin is het een ervaring die hij en ook wij nooit zullen vergeten en het zet een deur open naar de toekomst, met de nadruk op zijn EIGEN TEMPO en niets TEGEN ZIJN ZIN....
Ik deel eigenlijk jouw mening want ik vond het ook wat TE op het optreden, maarja, hij wou het zo graag....wat doe je dan als trotse ouder ?? :p