Met welke stokken speel je?

Gestart door Nickvm, sep 15, 2011, 20:01

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Omlaag

Hoefnix


VicFirth 5B vind ik wel een fijne dikte, liever niet dikker, maar ik zou ze eigenlijk wel langer willen haha..
Iemand een merk / type die wat langer zijn? ik zit al snel aan 't einde van de stok  :/


Thomann heeft een stokkenwizard die je naar een aantal stokkn leidt van je vookeur. Gewoon ff probern :)

Fibesman

Hmm stokken wizzard, grappig.
Ik dacht ook even melden dat ik momenteel voor sommige songs mijn linkerstok omdraai zoals Ton Dijkman ook vaak doet. Geeft een erg dikke snaresound, probeer maar eens.  Ging een wereld voor me open.

5150

Ik doe dat eigenlijk al vanaf dat ik begon te drummen, heel af en toe de linkerstok omdraaien, lekker hè :P ! Ik speel met VicFirth 55A...(zit tussen 5A en 5oB in).g
***...in-between-drums...***

GCN

#128
nov 01, 2011, 10:53 Last Edit: nov 01, 2011, 10:54 by GCN

Thomann heeft een stokkenwizard die je naar een aantal stokkn leidt van je vookeur. Gewoon ff probern :)


ik gebruik zelf altijd VicFirth 7a stokken, lekker dun en ik sla nooit zo hard dat ik snel stokken breek. Ik ben wel benieuwd wat er uit een dergelijke wizard zou komen. Ik kan hem alleen niet vinden, waar precies op thomann is die te vinden?

Nlz

Hij staat bij mij gelijk als banner in beeld als ik naar de afdeling 'drums' ga:

Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

GCN

aaaaah, oke. Thanks! mezelf aangeleerd over advertenties heen te kijken gok ik :P

Hoefnix

;) alles heeft zijn voor- en nadeel zei Cruijff daarover :)
Gelukkig kan je nu wood pikken ofzo..

leeqnl

Ik gebruik de Fic Firth Edrum sticks.

Spelen wel fijn

Nijlpaard

Sinds vandaag speel ik met de Agner 5B sticks.

http://www.agner-sticks.com/products_e.html
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Technobeat


Sinds vandaag speel ik met de Agner 5B sticks.

http://www.agner-sticks.com/products_e.html


Gefeli.
Welke serie en hoe bevallen ze ?
DRUMMEN : A way of living .
Pearl Drums : Powered with Pearl Mimic Pro module .

Nijlpaard

Het zijn de number series. Medium gewicht,ik heb nog even de rode geprobeerd, die zijn zwaarder, maar waren mij iets te zwaar.

Bevallen goed tot nu toe. Ze hebben een betere balans dan de VC 5B's die ik ook al een tijd gebruik. Levensduur moet ik nog even afwachten ;-)
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Dribbel

@ Nijlpaard, heeft jan ze nu in de bak?
Yamaha recording & sabian

Nijlpaard

Yep :)

Alleen 7A en 5B op dit moment
Every drummer that had a name, had a name because of his individual playing. He didn't sound like anybody else, So everybody that I ever listened to, in some form, influenced my taste -Buddy Rich-
- Sonor Delite Walnut roots/Mapex Saturn Root beert burst/Sabian HH(X)/Artisan

Phelan

Vic Firth AJ2! Een 5A type stok, maar iets lichter, en met een traanvormige (houten) tip. De balans is puik, en de rebound fantastisch!
Ze zijn bestemd voor jazz, maar ik drum vooral (death) metal, en ze spelen heerlijk!

Jasper

ik heb n vraagje hoe welke rods gaan het langste mee?
Ik gebruik nu de 19a rods van Wincent en gebruik ze om voral zacht mee te spelen, toch begonnen er al snel spilnters van af te vliegen. Of kan ik beter zoeken naar goedkopere?
alvast bedankt

zildjianboy


Hmm stokken wizzard, grappig.
Ik dacht ook even melden dat ik momenteel voor sommige songs mijn linkerstok omdraai zoals Ton Dijkman ook vaak doet. Geeft een erg dikke snaresound, probeer maar eens.  Ging een wereld voor me open.



Ton Dijkman doet het alleen maar omdat zijn pezen ooit zijn door gesneden.
En zijn ene hand sterker is dan zijn anderen......  en hij speelt ook heel vaak rimshots
Je kan net zo vette snare sound krijgen gewoon met je tip ,  plus dat je hele stok balans weg is. 
Want je ene stok is zwaarder dan de anderen....... 

Nlz

#141
dec 09, 2011, 18:36 Last Edit: dec 09, 2011, 18:37 by Nlz


Ton Dijkman doet het alleen maar omdat zijn pezen ooit zijn door gesneden.
En zijn ene hand sterker is dan zijn andereN......  en hij speelt ook heel vaak rimshots
Je kan net zo vette snare sound krijgen gewoon met je tip ,  plus dat je hele stok balans weg is. 
Want je ene stok is zwaarder dan de andereN.......

Met hoeveel stokken speel jij?  :?

Sorry, ben nou eenmaal een beetje een...
Your problems with me, are not my problems. They are yours.
www.LEGOsieraden.nl

Jake

Ik draai m'n stok vooral om bij zachte nummers voor een volle sound bij zachte nummers.

Verder speel ik met Vic Firth SD2 Bolero's. Ik vind ze eigenlijk een fractie te dik (een SD10 Swinger vind ik ideaal qua dikte), maar ik vind die kleine ronde tips zo fijn spelen en klinken op cymbalen.

Victor

Ik heb lange tijd op Balbex Hornbeam 7B's gespeeld (kortere 2b stok) maar sinds een tijdje weer terug bij m'n oude liefde de 3A (hickory), ook van Balbex. Qua gewicht zijn die gelijk maar de lengte/breedte verhouding is wat fijner.

Soms als het wat zachter moet gebruik ik maple Vic Firth 5B's maar dat komt gelukkig niet zo vaak voor :p

zildjianboy


Met hoeveel stokken speel jij?  :?

Sorry, ben nou eenmaal een beetje een...



met  2 stokken zo als de meeste drummers denk ik

Eric

Vic Firth American Classic 5B. :)

Hellwin

Bij de drumvellen die ik had gekocht bij Roadie Drumheads (fotoos volgen nog) kreeg ik ook een paar stokken bij. Heb er nu een aantal keer me gespeeld en ze zijn nog heel en spelen lekker, gewoon 2B wooden tip. Als ze maar heel blijven dan vind ik het goed :)
Boshout - Tshirts voor drummers
http://boshout.spreadshirt.nl

beest1979

Ik speel momenteel met balbex 3a hornbeam maar ik denk dat ik ga overstappen naar de 3A hickory.
Het is meschien maar een gedacht maar ik vind die iets helderder klinken maar ik vind ze wel hard.
Dus het is voor mij zowat een tweestrijd geluid tegen comfort.

Erik

Als je nylon tips gaat gebruiken (3AN), dan krijg je een heldere klank die je niet met hout krijgt. Misschien overbodige informatie, misschien ben je er wel blij mee.

Tama - Sabian - Pro Mark - Evans

narddrums

Vic Firth sd11. 2 jaar lang, super lekker.
Op de wereld zijn er drummers en normale mensen. (Cesar Zuiderwijk)

Omhoog