Merk en houtsoort zijn niet eens zo heel relevant bij velkeuze; vellen bepalen een groot deel van je sound, dus bij een DW van enkellaags naar dubbellaags gaan geeft hetzelfde effect als bij een Sonor Phonic, or voor mijn part een oude Slingerland. De interessante vraag is wat voor sound je wil. Fyberskins zijn bedoeld als imitatie van kalfsvellen; klinken dus open, maar tegelijk ook warm en met weinig boventonen.
Als je die warme sound prettig vind, maar een iets vettere klank wil (kan ik me bij surf/rock goed kan voorstellen, matcht ook wel lekker met een Powerstroke op je bass) zou ik eens kijken naar (gecoate) dubbellaags vellen, zoals Remo Emperors of Evans G2. Wil je nog iets dikker, kijk dan naar dubbellaags met extra demping, zoals een Remo Pinstripe of Evans EC2S. Dat is echter wel een heel stuk minder open dan je huidige Fyberskins, dus ik zou zelf wellicht bij Emperors blijven. Derde optie is om gewoon (gecoate) enkellaags vellen erop te zetten, zoals Remo Ambassadors, Evans G1 of Aquarian Texture Coated. Dan blijft je klank echter wel heel erg open, zeker voor de muziek die je speelt.
Er zijn nog een hoop andere opties, maar dat zijn vaak vellen die een heel specifieke klank bewerkstelligen en daar zou ik pas voor kiezen als je zeker weet dat dat precies is wat je wil. Ik krijg zelf altijd wel de sound die ik wil door af te wisselen tussen 'simpele' enkel/dubbellaags vellen, hoewel ik op snares wat meer varieer (oa Fyberskin, Skyntone en Vintage A). Overigens noem ik nu een aantal verschillende merken die je kunt kiezen; je zult op dit forum en elders een hoop mensen vinden die diehard adept zijn van het één of het andere merk en allerlei redenen kunnen noemen waarom je daarvoor moet kiezen en niet voor de andere. Ik heb wbt de 'basic' vellen eerlijk gezegd nooit veel verschil gemerkt tussen Remo en Evans, en vind Aquarian hooguit een tikje droger dan Remo. Kwestie van smaak en intuitie.