Och nog geen 3 weken geleden een halve dag bij drum-tec geweest. Ik had een roland TD-27 besteld, kreeg ik later een mailtje dat verzenden 216 euro zou zijn !!
Dan maar een dag vrij nemen en er heen gegaan.
WAT BEN IK BLIJ DAT IK DAT GEDAAN HEB !!!!!
Kon daar mooi alles naast elkaar proberen, yamaha, roland, atv, efnote, gewa.
Eerst de roland TD-27 en TD50X naast elkaar getest, de TD-27 liet mij direct weer beseffen wat ik tegen roland heb. Digitaal speelgoed geluid, dit is niet hoe drums klinken.
TD50X was al beter, maar ook hier nog steeds dat onechte op de achtergrond.
En dan heb ik ook de flink aangepaste drumtec livesound patches getest.
Over naar yamaha dtx10, tja de verwachting was hoog en ik moet zeggen enkele zeer realistische geluiden. Maar yamaha maakt de fout om veel te veel niet drum patches te maken, wat een kermis soms.
Als vergelijk de mij bekende efnote 3 beluisterd, ach heerlijk dit is hoe drums klinken.
Maar he er staat ook een efnote 5 en 7 die moet je dan ook testen, en de atv.
Uitgebreid getest, de 3 efnote sdets, de 3 heb ik al en klinkt zoals ik mag verwachten, als akoestische drums met een perfecte hihat.
Daarna de efnote 5, ten eerste de ketels prima afwerking top triggering. Dan het geluid, het zit in de details maar in vergelijking met de 3 nog iets meer dynamiek en levendiger geluid.
Toen de efnote 7, dit was nog net een heel klein stapje beter, maar bijna 2000 euro meer dan de 5.
Keus is uiteindelijk de efnote 5 geworden, maar mocht de efnote 7 module los verkocht gaan worden dan komt die er ook.
Om terug te komen op versterking, als je uit je versterker het geluid wil wat je uit je koptelefoon krijgt dan heb je echt een hele goede p.a. set nodig is mijn ervaring.
Over de koptelefoon klinkt de set het geweldig, heb het geprobeerd op een erg goede basversterker, klonk ook erg goed, op een goed koop compact 300 watt mini p.a. setje nee dat is het zeker niet.
Mis duidelijk diepte en levendigheid.
Gelukkig heb ik ook de beschikking over een complete fohhn set, en dan klinkt het bijna als over de koptelefoon. Maar met een kloptelefoon zit je nog iets meer in het geluid.
Ik heb ook in het verleden wel een vergelijkbaar met roland setje gehad, kleine sub en twee topjes speciaal voor digitale drum. TROEP dat is het, topjes kunnen het niet aan en de sub eigenlijk ook niet.
O dat laatste setje van je links heb ik 2 weken gehad, daar wil je geen digitale drum over gooien.