weet niets van electronica

Gestart door karin, dec 11, 2020, 14:42

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Omlaag

karin

Hallo,
Jullie zullen mij wel heel erg dom vinden, maar ik ben van een andere generatie, ik weet nix van dat electronisch gedoe.(ik ben 60). Mijn vraag:
Wij gaan verhuizen, appartement en kleiner wonen dus ik denk aan een elektronisch drumstel.
Kleine vraag: ik drum nu voor de fun (akoestisch) wel eens een nummertje, mijn dochter die saxofoon speelt, kan dan meespelen. Zij woont uit huis, dus soms film ik met mijn mobieltje mijn drumnummer, en stuur dat door, en zij kan dan haar saxofoon daar op loslaten.
Hoe moet ik dat zien met een e-drumstel? Kan dat dan ook op een simpele manier?
iemand mijn drums laten horen? moet dat dan met een box ofzo? Ik heb bv een UE Boom, kan ik die dan gebruiken?
Groetjes,
Karin

Drummerboy27

Hoi. Je kan een El. drumstel  met een kabel aansluiten op de computer. Dat kan via koptelefoonaansluiting en dan naar line in op je pc. Maar beter geluid krijg je als je een audio interface (externe geluidskaart) aansluit op je pc en daar de drums aansluit. De meeste drums hebben line out uitgang. Die is qua geluid mooier.  Een goede audiointerface is bv van scarlett. Die zijn niet extreem duur. (rond 100 euro)

animal

Waarom zou je, als je je e-drums wilt (laten) horen deze aan een pc aansluiten? Dat is overbodig!

Als je jezelf wilt horen spelen, is de eenvoudigste en beste manier (beste geluid) een koptelefoon direct aansluiten op de E-drum geluidsmodule.
Moeten anderen je ook horen, dan moet je een stevige versterker en boxen aansluiten, bijvoorbeeld een basversterker, houd rekening met een prijs vanaf € 200,- 2ehands .

De UE Boom is ongeschikt, die zal de geluidsdruk die een edrum veroorzaakt niet overleven.

Wichert

Om met nummers mee te spelen via spotify is het wel handig om een aansluiting te hebben met een laptop of Pc. En dan zoals aangegeven middels een koptelefoon.
 

blazer

Ik zit met dezelfde vraag , ik wil drummen zonder hoofdtelefoon.

na wat opzoekwerk google /youtube heb ik wel al vernomen dat een basversterker niet zo goed zou zijn .

ik denk dat een drumversterker het mooist zal klinken , de vraag is welk


blazer

Kan je elke actieve luidspreker gebruiken voor een e drum ?

Ik kan een Opera 610D kopen , maar is dit geschikt ?

dunDaan

Dat lijkt me een prima luidspreker
Bezig met een nieuw project; binnenkort meer

animal

Even de specs opgezocht, uit de 10" speaker, in combinatie met dit speaker model, verwacht ik wat (te) weinig laag.
De rest van de specs, SPL 128 en Wattage, zijn prima.
Maar vanwege de 10" speaker twijfel ik of ie geschikt is voor een goede e-drum beleving.

Biamp Loudspeaker

    10" 3" voicecoil neodymium LF driver
    1.4" voicecoil neodymium HF compression driver
    Frequency response 68Hz~19kHz
    Dispersion 80/65°x60° asymmetrical
    Peak SPL 128db/1m
    Biamplifier power 400w+200w
    Limiter dual peak, RMS & thermal
    Dimensions 343x553x304mm
    Weight 9.9kg


animal

na wat opzoekwerk google /youtube heb ik wel al vernomen dat een basversterker niet zo goed zou zijn .


Dat is bijzonder, op dit forum wordt heel positief gedacht over het gebruik van een basversterker, op voorwaarde dat ie ook beschikt over een hoog/mid speaker.

alhambra

Ben het met animal eens, opera heeft 10 inch en ik verwacht ook dat het niet diep zal klinken (alheowel drums niet eesn zo diep gaan).
Ik was altijd een voorstander voor een bascombo, enige is dat deze wel een tweeter moet hebben voor hety hoog (snare en cymbals).
Voor een paar centen heb je tweedehand een bascombo, iets van peavey of zo gaat nooit kapot.
Geheel over naar AYOTTE, 3 stuks ayotte DS kits, ayotte keplinger snare, ayotte custom snares. Alesis strike pro kit, alesis strike multipad.

animal

Een kick-drum haalt toch wel de 50 Hz, een mid en hoge tonen speaker kunnen dat niet weergeven.
Maar toegegeven, er zijn heel wat instrumenten (ook waarvan je het niet verwacht) die onder die 50HZ duiken.

67Deadman

Volgens mij kan je een Keyboard en/of Basversterker (Combo's) ook gebruiken. Ik speel al jaren op deze
nadat ik de drumversterkers van Behringer, Medeli en Roland hebt geprobeerd. Die vond ik niet lekker klinken en ik wil
hem ook altijd in combinatie gebruiken met een keyboard.

Alleen je moet de versterker wel wat harder zetten anders hoor je steeds het tikken van je stokken op de pad.

Gebruik hem ook voor mijn keyboard in de oefenruimte bij de band. De vraag is wel eens of ik hem zachter wilt zetten.  :)



Maar ik wil toch nog wel eens de Laney proberen. Dan kan ik evt de Peavy in de oefenruimte laten staan.

https://www.bax-shop.nl/keyboardversterker-pianoversterker/laney-ah300-audiohub-combo-300-watt

Omhoog