Yamaha nwe DTX module DTX-6

Gestart door drfill, dec 22, 2020, 13:34

« vorige - volgende »

Omlaag

drfill

ALS iemand gewoon een handzame module zoekt, en geen VST's of andere
'moeilijkere' dingen,  en toch goede geluiden zoekt..
moet je toch eens (een keer) naar deze module luisteren .. Yamaha DTX 6..

td20diy    gronor drums    zilbian cymbals

animal

Ja, dat nieuws had ik ook voorbij zien komen, altijd leuk zo'n nieuwe keuze mogelijkheid.
Ik vrees alléén dat ik allerlei verloop stekkers zou moet aanschaffen voor aan m'n triggerkabels (Roland-(model)), of niet???

drfill

naar wat ik lees, de toms en snare kunnen wel piezo/piezo aan (roland) maar de cymbal
inputs moeten wel 'yamaha' cymbals hebben (piezo/switch input)
de demo vid klinkt heel goed (vooral alle cyms, vind ik) maar om te weten of het 'machine-
gunned' moet ik toch weer naar Goes rijden..
als yamaha hier een hoger model van uit brengt (flagship) word roland niet blij, denk..

alhambra

Ik heb yamaha modules gehad en met allerlei pads gebruikt, yamaha maar ook anderen. Met de juiste trigger instellingen nooit problemen gehad dus het zou mij verbazen als dat nu anders is.

drfill

als je kijkt hoe uitgebreid de EQ alleen al is.. https://www.dropbox.com/s/q2uttjftnpzar7y/Cymbal%20EQs%20DTXPRO.mov?dl=0   
is het best 'goed' te noemen (imo?) je hebt ook pitch, muffling, ambience, effect per sound..
er komt ook een editor (laptop/ pc) maar is iets vertraagd (door covid) maar dit heeft roland niet eens
met zijn TD module's..  (en bv editing op een roland td-27 is bijna niet te doen, met al die menu-tjes)