Met het forum weer up (
) nog een kleine update voor degene die het interessant vindt:
Uiteindelijk heb ik het als volgt opgelost:
DTX500 stuurt snare, hihat en bekkens (Ride en 2 crashes) aan. Via de headphone-jack gaat deze naar de line-in van de DTXtreme I. De DTXtreme I heeft 2 crashes (China en splash), 4 toms, sidesnare en bassdrum. Koptelefoon gaat in de headphone-jack van de DTXtreme. Muziek kan ik inpluggen in de DTX500.
Ik merk geen latency door het doorlussen, wellicht dat het er wel is maar niet genoeg om op te vallen. Werkt als een zonnetje, kwestie van 2 modules aanzetten en je kan spelen.
Op den duur wil ik wel kijken naar een DTX900 om alles op 1 module aan te kunnen sluiten, maar voor nu is dit prima. Heb aansluiten aan mijn computer voor EZdrummer even on-hold gezet; teveel gedoe met instellen en voor even thuis een nummertje oefenen zijn de onboard-geluiden goed genoeg.
Mooi ook om te zien welke stappen zijn gemaakt in vooral de crash-geluiden; op de DTXtreme zijn de meeste erg nep (China en splash zijn met flink wat tweaken wel bruikbaar), maar die op de DTX500 klinken toch een stukje natuurlijker. Nog steeds niet superrealistisch, maar dan had ik maar een 2Box oid moeten kopen.