Ok. Wie denk er even mee.
Ik heb een Sonor Delite op het oog maar de verkoper heeft nog iemand die voor me interesse heeft getoond.
Na de feestdagen hoor ik of dit doorgaat ja of nee en aangezien het willen het halve hebben is ben ik alvast wat lekker aan het rondkijken naar wat alternatieven. Lekker shoppen
Ik heb net een 8-10-12-14-16-22 drumstel verkocht omdat ik erachter kwam dat ik eigenlijk alleen speelde op de 10-22-14 en heel sporadisch de 8. De 12 en 16 waren de meeste tijd werkloos.
Ik ben dus nu op zoek naar een 3-piece maar ben steeds weer aan het twijfelen over de maten.
De kit zal voornamelijk worden gebruikt in situaties waarin het niet hard moet, maar juist subtiel.
Ik heb voor mezelf qua configuratie 2 opties waarbij het alleen de bassdrum verschilt
10x9"tom, 14x14"floor en 20x18" of 18x16" bass.
Het budget is 2000 euro (give or take)
De redenatie achter de 18"bass is dat het dan zowieso zacht kan zonder aan "definitie" te verliezen waarbij het mogelijk is om deze door uitversterking wat "groter" te maken, mocht dit eventueel nodig zijn. Andersom is dat al veel lastiger. Wanneer ik in het verleden mijn 22x18 subtiel wilde spelen bleef er weinig van het geluid over en als het geluid goed was was het eigenlijk al weer te dominant.
Redenatie achter de 20" is dat deze precies tussen de 22 en 18 valt en dus beide kanten op kan zonder extra versterking.........
De opties die ik op dit moment heb zijn.
- Spaun 3pc in Pearl Marine White
Erg mooie set met een finish die mijn snare past (for what it's worth)
Nadeel hiervan is dat ik hem niet kan horen, hij uit Amerika moet komen en dus meerkosten met zich meebrengt. En daarnaast lijkt me garantie lastig aangezien er geen officiele dealer meer in NL zit voor zover ik weet.
- Sonor Prolite in Cream White (1 van de goedkoopste finishes die ik nog mooi vind ook
)
Nieuw type van Sonor met Vintage Maple shells die volgens de informatie zelfs bij erg zacht spelen nog hun definitie behouden.
- Sonor Ascent (finish niet van belang. Ze vallen allemaal binnen budget.)
Eigenlijk ging ik het liefst voor de 18" bass voor bovenstaande maar weet dus even niet of ik dan over een aantal weken/maanden hier spijt van heb en toch weer achter een 20"aan moet.........
Laat maar eens horen wat jullie er van vinden.