Hallo,
na zo'n goed jaar gespeeld te hebben op mijn Gretsch Catalina Ash heb ik beslist om deze zomervakantie na het nodige vakantiewerk over te stappen naar een hoger level.
Aanvankelijk was ik van plan om tweedehands een Gretsch Renown Maple te kopen omdat deze prijs/kwaliteit het beste leken na reacties te lezen op verschillende fora.
Nu ben ik op deze kit gestoten:
http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/drumstellen/ludwig-classic-maple-golden-sparkle-123581690.htmlDeze kit heeft een 24' basdrum. Aanvankelijk wou ik een 24' BD kopen omdat mijn grote voorbeeld, Matt Helders op een 24 BD speelt. Ik speel stevige rock.
Nu ben ik wel bang dat ik het heel moeilijk ga hebben mode bijhorende floortom voor een deftige prijs te vinden. Ik zag op ebay dat ze aan 500 dollar staan...
Ik wil zo'n 700 euro uitgeven aan de shellkit zonder snare. Ik ga proberen 500 op BD en tom te bieden maar dan moet ik dus nog een 16' floor vinden voor 200 euro...
De Ludwig is toch nog een stapje hoger lijkt me maar ik kan ook voor zeker heid gaan en een mooie Renown kopen...
Ik speel muziek genre Queens Of thé Stone Age, Jimi Hendrix, Arctic Monkeys, The Beatles, Led Zeppelin, The Strokes...
Andere voorstellen zijn ook welkom!
Alvast bedankt
Steven