Ik zit erg te dubben tussen twee mooie tweedehands sets.. De ene is een Odery Custom Imbuia Fade met woodhoops (staat ook in V&A) en de andere is een Oak Custom met een vette sparkle. Ik heb pas bij Rotterdam Drumdepartment op een Oak Custom gespeeld en werd weggeblazen door de hoeveelheid toon in de ketels (en dan waren ze niet optimaal gestemd volgens Gijs). De Odery heb ik nog nooit gehoord maar ik hoor er mooie verhalen over.
Qua opstelling verschillen ze alleen nogal. De Odery is 5 delig (22, 10, 12, 14, 14sd), de Oak Custom is 6 delig (22, 10, 12, 14fl, 16fl, 14sd) en daarmee precies wat ik wil. Ik heb nu vaak dat ik een 16" floor zou willen hebben bij m'n set en om dat erbij te kopen is bij Odery een dure grap. Verder ontlopen ze elkaar niet heel veel w.b.t. de prijs.
Qua looks verder wint de Odery het ruim. In de fade meegekleurede woodhoops, matte finish en bronzen beslag is gewoon dead sexy. Maar de opstelling van de Oak Custom en het feit dat ik daarmee een minder unieke set (dus makkelijker vervangende onderdelen of extra drums) en meer gewilde set (bij eventuele verkoop) heb laten mij twijfelen.
Nu komt de keuze denk ik puur aan op klank dus wat is wat dat betreft de meest overtuigende set? Dus wie heeft een antwoord op dit vage verhaal