@drum1964: speel wisselend heel up/down. Bij simpele patronen vaak hd en de snellere hu.
En ik snap het verhaal van druk op de spier bij die hoek. Zet je hand maar es op 90 graden tov je onderarm. Dan voel je welke enorme druk dat op je spier geeft. Dat wetende trap ik dan toch zelf in die val
@RJ en Taco: Okee....ik ben om. Ik heb het hele zaakje hoger gezet, mn drumkruk achter mn e-set en wat rechter op gaan zitten. Het is en zal wennen worden maar dat liever als langdurige/permanente schade. Ennuhhhh......een combinatie tussen Garibaldi en Porcaro is toch ook geen schande
Maar serieus....hoop dat dit werkt en ik eindelijk weer onder alle omstandigheden van het drummen kan genieten!!!
Die druk bij gesloten resonantie vel wil ik toch wel es wat wetenschappelijker benaderd zien. Een snare zit meestal een ontluchtingsgaatje in en die bespeel je met relatief dunne stokken. Een bassdrum heeft maar zo'n zelfde kleine luchtgaatje maar bespeel je met een veel groter geheel, je klopper. Volgens mij krijg je dan behoorlijk wat heen en weer vloeiende geluidsdruk/golven. Krijg je dan niet zoiets als bij een trampoline...zolang je in de kadans mee gaat krijg je daar juist energie uit=hogere sprongen. Wanneer je op het verkeerde moment de trampoline weer raakt werkt die druk juist tegen je waardoor je geen hoogte meer ontwikkelt en de belasting op je spieren/gewrichten een feit is. Wellicht gaat deze vergelijking volledig mank gaat?!?!?
Thanks btw voor de complimenten beiden!!! Tsja...die drukke bass patronen....I just love them...bas ondersteunen/dubbelen of er juist tegenin. Zit net "This is it.." van MJ te kijken. Die Jonathan Moffet...die speelt drukke patronen....maar ZOOOOO VETTTT in de groove. Dat blijf ik toch wel heerlijk vinden.