Module binnen, inmiddels is firmware 1.5 er al.
Okee het eerst drama wat alesis had weg, langzaam laden. Niet super snel maar de atv is niet merkbaar sneller en het is voldoende om live tussen nummers in te switchen.
Afstellen van de triggers was super simpel, head en rim en alles reageerd eigenlijk boven verwachting.
Geluid, nee dit is geen atv ad5, maar probleem met de ad5 en andere units (ook de mimic) is dat ik door de p.a. een heel ander (slechter, met veel resonantie bina gongig in de diepe toms) dan door de koptelefoon. Bij de alesis is dat probleem veel minder en dan heb ik op het mengpaneel nog niks geedit aan gate, compressor of eq.
Had de alesis alleen nog maar via main L R aangesloten en kan dus waarschijnlijk veel meer doen met de extra outputs.
Bovendien de bijgeleverde drumtec kits nog niet geprobeerd.
Het geluid is zeker live zeer acceptabel, ervaring is dat publiek zeker niet zo nauw luistert als ik zelf doe.
Heb nu weer heerlijk fysieke schuiven voor volume, een must live.
Wel een probleem, yamaha hihat werkt er niet op en bekkens ook niet lekker, in ieder geval geen choke functie.
Ik moet nog ergens een roland hihat pedaal hebben liggen eens kijken of dat goed werkt.
Maar opgelost door de ad5 daar voor te gebruiken, bekkens zijn heel gelukkig geen probleem over de p.a. met de ad5.
Nog een klein nadeel, bij afstellen triggers geen automatische herkenning welke trigger je aan slaat. Je moet dus elke keer de juiste trigger selecvteren met de knoppen. Geen groot probleem maar het werk gewoon lekker als je de triggers afsteld, tom1 slaan hup instellen, tom2 slaan en instellen enz.
Unit voelt goed aan, alesis heeft met de strike serie (ik heb ook de srtrike multipad) duidelijk een verbetering in de hardware gebracht.
Ben nog lang niet klaar en eerlijk gezegd heb je altijd wat dagen of weken nodig om echt te zeggen hoe het klinkt en of iets het wel is (nieuwe spullen klinken op de e.a. manier altijd lekker), maar de eerste test is geslaagd.