Vandaag aan het stoeien geweest met Superior Drummer 3.0 en ik moet zeggen, ik ben behoorlijk enthousiast.
Mijn enthousiasme wordt met name gevoed door het gemak waarmee de hi-hat is in te regelen, ik gebruik een ATV ad-h14.
In het geval dat ik de hi-hat 'gewoon' via de aD5-module gebruik (module d.m.v. USB-kabel op notebook aangesloten, module wordt direct herkend) hoef ik binnen SD3 alléén voor Roland te kiezen en de hi-hat functioneert dan direct prima (alle andere drums overigens ook).
Eigenlijk 'poepen zonder douwen' dus
.
Ook als bovengenoemde hi-hat via een Versatrigger HH-box aansluit werkt deze met een klein beetje moeite al heel behoorlijk.
Hier constateer ik dan toch weer een mooie ontwikkeling in trigger mogelijkheden binnen VST-oplossingen zoals Superior Drummer, binnen Addictive drums 2 is de ATV hi-hat namelijk op geen enkele wijze - zowel niet via module als versatrigger - behoorlijk aan de praat te krijgen.
Een leuke bijkomstigheid is dat ik nu - door gebruik te maken van SD3- een 'mega-ekit' kan maken door zowel de ATV aDrum als mijn Versatrigger-kit tegelijkertijd met SD3 te connecten.
Ik ben een blij man