Ik heb sinds kort een TD-9KX, en gebruikte daar een Entrada hoofdtelefoon bij (is volgens mij een huismerk van een muziekwinkel), was ik niet erg tevreden over, volume van de module moest erg ver open (plm. 80%) en geluid was ook maar zozo in mijn oren.
Heb daarna nog een Sennheiser HD-439 en een 205 geprobeerd, geluidskwaliteit wel wat beter maar nog steeds een hoge volume instelling nodig (en daarbij is de 205 geen over ear).
Toch ook maar eens de (game) hooftelefoon van m'n zoon geprobeerd, dit was nogal een verassing, instelling op plm. 60% en een zeer goed geluid, mooi helder (hou ik van) maar ook een goede bas.
Model is een Kingston Hyperx Cloud, maar wordt ook verkocht als de Qpad QH-90 (er is ook een 85 maar dat is een open systeem), deze is meestal wat gunstiger in prijs dan de Kingston.
Voordeel is ook dat ie zeer goed afdicht dus je het geklop op je pads nauwelijks hoort waardoor het geluid ook weer wat zachter kan. Nadeel is een beetje (maar dat zal met alle over ear zijn) dat ie nogal warm zit na verloop van tijd.
Op zich vond ik het bijzonder want het is een 60 Ohm hoofdtelefoon, en de Sennheisers zijn 32, ik zou daardoor juist een lager geluidsniveau verwachten, kan ik dus niet verklaren (maar wellicht iemand anders wel).
Ik zou zeggen, ondanks dat het een game ding betreft toch de moeite waard eens te proberen.
Groet,
Henk.