Als eerste , ik heb geen Roland pads maar een omgebouwde akoestische set met in de toms Triggera Intrigg side-triggers en in de snare`s Jobeky brug-triggers .
Met de 2Box krijg ik de tom-triggers niet zo ingesteld dat de tom sounds ' puur ' klinken , er zit altijd een bij-geluidje bij ......*
Ik weet dat je de Jobeky's en Triggera triggers gebruikt, maar deze zijn gemaakt volgens het Roland principe en niet via het Yamaha principe (zie tekening hierboven voor verschil). Dat de Rolands een positieve amplitude uitsturen in de eerste halve waveform (wanneer we een aanslag op een vel bekijken via een oscilloscoop) is enkel om positional sensing mogelijk te maken. Yamaha snapt dit niet, omdat deze gebruikt maakt van de omgekeerde polariteit.
Een aantal vragen om je te kunnen helpen:
Wat heb je gedaan met de tom triggers om het probleem te verhelpen?
En wat bedoel je met bij-geluidje? Een kraakje in de sound samples (slechte samples?), dubbele triggering (threshold naar beneden en sensitivity, wellicht de hoogte van je trigger anders instellen)?
Een bij-geluid uit de trigger zelf? (is je trigger wel waterpas gemonteerd, of zit er misschien een rammel in de trigger zelf? Alle spanbouten goed vast?)
Kun je het bij-geluidje stelselmatig reproduceren, op alle toms waar de triggera triggers op zitten?
Kun je het evt. vastleggen op video en ergens stallen zodat we ernaar kunnen kijken/luisteren?
Ik denk serieus, dat het aan de triggerhoogte ligt. Als ik het me goed herinner gebruikte je ook die 3 laags drum-tec meshheads toch?
Wat ik je adviseer om te doen is, om te proberen je floor tom goed te krijgen door de hoogte van je trigger (waarschijnlijk een mm hoger) bij te stellen. Ik zeg nadrukkelijk floor tom, omdat deze het lastigste is goed te krijgen met die intriggs tgv de grotere diameter.
Intrigg geeft aan deze standaard op 3mm boven de bearing edge uit te laten steken, maar ik heb ze daar zelf nooit op gezien. Altijd 1-2mm meer om false notes en double triggering tegen te gaan. Daarbij, doe deze testen even zonder ondervellen (weet niet of je die überhaupt ope AE-kit hebt zitten, maar meer om even uit te sluiten dat het resonantie is tussen boven en ondervel.