Ouch, ik had dit niet meer verwacht, her en der al die andere leveranciers met halve oplossingen (afgezien van de Peal misschien) en dan bam! Roland zet dit platform neer, waar ze opeens wel naar drummers geluisterd lijken te hebben:
- aandacht voor de looks, grote 18" ride (wow!), 14" snare pads met 3 laags meshhead, maar beiden dus niet meer met simpel piezo (Multi-sensor) en dus niet compatible met voorgaande modules.
- Multi-sensor op snare, daarmee kan het niet anders of het hotspot probleem moet dan wel opgelost zijn, en dus heb je dan nu wel eindelijk wel wat aan positional sensing
- KDA-22 kick-drum converter, doet me denken aan de Nfuzd en Pearl oplossingen. Persoonlijk denk ik dat je net zo goed een KT-10 voor je akoestische bassdrum neer kan leggen als het alleen om de looks gaat.
- Wel samples triggeren, maar nog steeds geen complete VST like kits kunnen laden, dus het is volgens mij nog steeds hetzelfde principe van basissamples die via modelling technieken over de hele dynamische range geextrapoleerd worden (blabla)
Dus in mijn optiek geheel in de traditie van Roland, tis een stapje vooruit, maar geen quantum leap waarbij alle anders leveranciers in 1x vooruit gestreefd worden.