Zo weer wat tijd verder, maar helaas nog niet heel veel aan gedaan, kerst oud en nieuw geen band avonden je kent het wel.
Bovendien thuis nauwelijks de ruime om er mee bezig te zijn, tijdelijk kleiner huurhuis i.v.m. laten bouwen huis.
Maar ik ben wel bezig geweest met aansluiten op het mengpaneel en het routen van de kits en de outputs, oftewel het volgende:
Bass mono op 1 kanaal, prima moet toch in het midden van het stereo beeld.
Snare mono op ander kanaal, idem.
toms stereo op ander kanaal, heel mooi zo kan ik het stereo beeld van links naar recht opbouwen.
Bekkens stereo op weer een ander kanaal.
Heel fijn, zo kan ik dus op het mengpaneel veel meer, en snel aanpassingen doen met de EQ en volume.
Daarnaast is het ook veel mooier voor opnames omdat de drums nu over 6 sporen zit ip.v. over 2.
O ja de behringer XR18 de deur uitgedaan, gebruikte deze te weinig om er uit te halen wat er in zit, hele mooie mixer maar ik heb liever knoppen, simpeler en directer aan te passen.
Een presonus studiolive ar16 usb gekocht, analoog maar wel met usb, bluethooth, recorder erin enz.
Met de ingebouwde recorder kan ik direct opnemen, alleen de main outs en koppel ik de pc via usb kan ik 20 kanalen opnemen.
Heerlijk flecibel, simpel maar toch opnames maken.
O en bluethooth is ook erg fijn, koppelen tablet of telefoon en difrect over mengpaneel af te spelen.