Kijk maar eens naar hun opname met nep-drums....dat roept om akoestische drums toch?
Op you tube Deamension "War For Justice".
Aldus geschiedde en mijn antwoord op de vraag "dat roept om akoestische drums toch?" is:"Driewerf NEE!"
.
(Juist) In dit genre wordt live ook vaak gebruik gemaakt van samples en worden akoestische drums daarvoor voorzien van een trigger.
Ik vind dan ook de sound van de drums nu prima passen bij het genre, sterker nog, je gaat de akoestisch opgenomen drums toch weer zo processen dat het uiteindelijk weer bijna net zo klinkt. Je kunt je dus geld en (veel) moeite besparen.
Zijn de drums wel door de drummer ingespeeld? Zo ja, dan zou ik het advies geven (alléén nog maar) naar andere bekken geluiden te zoeken, de huidige konden mij niet zo bekoren, de rest was/is prima.
Kan ik je (nog) niet overtuigen, huur of leen dan eerst eens een interface en microfoons, dan ervaar je dat het nog best lastig is om de sound die de drums nu hebben te evenaren, laat staan te verbeteren.
Nog een tip, ik zou de vermelding op Youtube dat het 'maar' om midi-drums gaat weghalen. Ik hoor geluidstechnisch niets waarvoor je je zou moeten schamen.