Pff, ik heb weer een leuke discussie aangezwengeld hier :p
Klopt wat je zegt @Paul, internet kan steeds beter overweg met punten en spaties (je krijgt dan bijvoorbeeld %20 in je url balk in geval van een spatie), maar dat betekend niet dat iedere site er goed met overweg kan. Veel PHP scripts (voor plaatjes) zijn zo gemaakt dat hij controleert wat de bestandsnaam is, en dat doen ze dan door alles tot aan de punt te zien als bestandsnaam en alles achter de punt als extensie. Ik weet niet zeker hoe de software achter dit forum hier mee om gaat, maar het zou me niet verbazen als het zo werkt. Mijn advies blijft om op internet bestandsnamen zonder punten en spaties en quotes te gebruiken.
Dat snap ik, maar ik vind het achterhaald.
Waarschijnlijk is dit probleem al tig keer getackeld en liggen er kant-en-klare scripts voor om het achter de schermen op te lossen om de gebruiksvriendelijkheid te bevorderen. Ik was dus vooral verbaasd dat dit niet standaard in SMF zit ingebouwd
(maar er is mee te leven, no worries)
Laat ik het zo zeggen, ik leerde 8 jaar geleden toen ik PHP aan het leren was al, dat bij het controleren op extensie, je achteraan moet beginnen en dan achteruit eerste punt zoeken, om dit soort dingen te voorkomen