Yuri,
ik heb een TD-11, waarbij ik ook een tijdje aan het afstellen ben geweest om de rim (Xstick)goed te krijgen. je zult het in de volgend einstellingen moeten zoeken.
onderstaand een deel uit mijn handleiding, maar vlgs mij geldt dit ook voor de TD-20. of iig in grote lijnen.
succes!
Instellen van RIM
.
Rim Gain 0-8.0
Als een pad uit de serie PD-8/PD-85/PD-105/PD-108/PD-125/PD-128, PDX-6/PDX-8/PDX-100, CY, VH-11 of RT-10S is aangesloten, kunt u de relatie tussen uw slagsnelheid (kracht) op de rand en het resulterende volumeniveau aanpassen. Een hogere waarde zorgt ervoor dat de rand een hoger volume produceert, zelfs wanneer de rand zacht wordt bespeeld. Een lagere waarde zorgt ervoor dat de rand een laag volume produceert, zelfs wanneer de rand hard wordt bespeeld.
Head/Rim Adj 0-80
Als een PD-85/PD-105/PD-108/PD-125/PD-128, PDX-6/PDX-8/PDX-100 of RT-10S is aangesloten, kunt u de gevoeligheid van de respons van het bovenvel instellen. In sommige gevallen kunt u onverwacht een randgeluid horen als u hard op het bovenvel slaat. U kunt deze situatie verbeteren door de waarde voor "Head/Rim Adj" te verlagen. Als u de waarde te hoog instelt, is het mogelijk moeilijker om het randgeluid te produceren.
Xstick Adj -9-+9
Bepaalt de slagkracht waarbij moet worden overgeschakeld tussen het geluid voor cross-stick en open rim shot. Bij positieve (+) instellingen is het cross stick-geluid zelfs voor harde slagen te horen.