Twee opvallende dingen in dit topic.
1) Windows-machines worden allemaal over één kam geschoren. Zoals ik eerder aangaf, een degelijke laptop met Windows werkt net zo goed en zo lang als een MacBook. Maar die komen qua prijs dan ook dicht in de buurt van een MacBook. Een Acer van 600 euro vergelijken met een MacBook van 1500 euro is niet echt eerlijk he? Wat verwacht je van die Acer..? Ik zeg daarmee niet dat een Windows laptop beter is, beide hebben voor- en nadelen en dat is de afweging bij aanschaf.
Ik ben een voorstander van discussie, maar bij een ongeleid argument als "bovendien gaat de accu van een windows 2uur mee" schuif ik toch een stukje meer richting Hoefnix.
![facepalm :F](http://drum-forum.nl/Smileys/default/facepalm.gif)
2) De discussie is volledig ontspoord van desktop vs. laptop naar Windows vs. Mac. En wat mij betreft staan die dingen
in dit geval, dat is: de vraag voor desktop versus laptop, volledig los van elkaar.
Dus om antwoord te geven op de vraag van TS: laptop geeft mobiliteit (maar koop een degelijke laptop om er lang plezier van te hebben), desktop geeft flexibiliteit wat betreft uitbreiden/upgraden.