Robert-jan de oefeningen lukken op zich wel.
Maar hij moet iedere keer zijn voet van het hihat pedaal halen.
Omdat hij aangepaste schoenen heeft zijn deze zwaarder als normaal, waardoor hij zijn voet opgetilt moet houden.
Want het hihat pedaal gaat zo licht naar beneden dat het gewicht van de schoen het pedaal al indrukt.
Zonder schoenen spelen zou een optie zijn, maar dan leert hij het niet zoals hij het later moet kunnen,
omdat dan zijn voet te kort is (voet is iets minder als halve voet), voet kan wel gewoon scharnieren bij enkel (zo is hij geboren).
Stel dat hij ergens op gaat treden, bv op school dan zou hij het niet zonder schoenen kunnen want dan zouden de mensen raar opkijken ;-)
Hulpveer kan ik niet op zijn plaats houden.
Ik kan nog proberen een soort van ballon of fietsband onder het pedaal en dan oppompen tot ik de juiste weerstand heb.
Als ik zeker wist dat hij het leuk blijft vinden dan zou ik zeker gaan sparen voor de bekkens.
Maar het blijft een jongen van 11 ;-) en ik moet zeggen hij heeft het er al langere tijd over en is erg fanatiek ermee.
Daarom heeft hij al een redelijk drumstel om te beginnen, zonder dat Gaston is langs geweest