Steve heeft daar zeker mooi en muzikaal gebruik van gemaakt, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat je bv. die ratamacue in je dagelijkse routine moet opnemen om die maar zo snel mogelijk te krijgen. Ik bedoel het ook niet zo ongenuanceerd als het overkwam, maar bekijk het zo: de ene helft van de 26 rudimenten gebruik je dagelijks, incl. flams, paradiddles etc., de andere helft zullen maar weinig mensen benutten.
Dan lijkt het mij efficient dan ook bruikbare technische oefeningen te, zonder je natuurlijk teveel te moeten limiteren.
@drumlarsos: stick control vind ik juist ook een veel betere basis, dat is wat ik ook zei.
@RJ: David Garibaldi (mijn held :-) gebruikt ook bv. swiss army triplets, maar dat wil toch niet zeggen dat je die dan ook dagelijks moet oefenen?
Mijn punt is, als je je techniek wilt verbeteren op een efficiente manier in een beperkte hoeveelheid tijd pas je routine dan aan de stijlen aan die je wilt spelen. In een puur technische oefenroutine van bv. maar een half uur, zou ik het volgende doen, zo uit stick control:
Metal: veel 16den singles, handen en voeten, achter (oefen)drumset
Jazz: veel triolen, sextolen, meer met accenten, ook press-rolls alleen handen op padje