Een paar weken geleden speelde ik op een festivalletje in de regio. Met zijn vieren (afkomstig uit drie regionale bandjes) waren we als project een Sex Pistols tributeband. Dat sloeg nogal aan en na afloop werden we meteen geboekt voor een paar zomerfestivals en optredens (als voorprogramma).
Tsja, dan moesten we er maar een act van maken!
Dus ik op zoek naar een extra kit met een Union Jack-wrap (zoals Paul Cook gebruikt vanaf hun optredens sinds 1996).
Na een oproep op het forum een originele Premier op Marktplaats gevonden voor 950 euro of losse wraps in de UK voor ongeveer 66 pond per trommel. Niet leuk.
Ook nog een prima Pearl Export gevonden die ik uiteindelijk voor 160 euro over kon nemen (22", 10", 12" en 14", incl. 1x boomstand en tomhouders). De set zag er prima uit en.......de wrap was blauw!
Op naar de Action voor wit en rood isolatietape. De Action heeft nml. ook rood tape dat 3x zo breed is als de standaard rolletjes. In totaal voor ongeveer 10 euro tape.
De diagonale strepen bij de Britse vlag zijn niet evenredig wit-rood-wit kwa breedte, maar 40% wit, 40% rood en 20% wit. En die diagonale strepen roteren vervolgens met de klok mee.
Na een paar avondjes plakken is dit het resultaat!