ik herken veel van wat Otje zegt over a vs een e-kit. Ik heb thuis een e-kit staan, welke veel compacter is en een veel grote rebound heeft dan de a-kit in het oefenhok. Gevolg is dat je overgangen thuis rete-snel kunt spelen, maar eenmaal in het oefenhok je toch beperkt wordt door de grootte en de rebound (vooral bij het spelen van snelle muziek is dat toch ff wennen). Ook doubles met de bass zijn toch net even wat anders ivm rebound.
En ja met het spelen op andere A-kits moet ik ook altijd even wennen. Al is alleen al de hoogte van de kruk die je of niet kunt instellen of anders ingesteld staat. Voor mij geeft het gelijk een heel ander speelgevoel.
Over het hebben van goede gear en of je daar beter van gaat spelen;
mooi filosofisch vraagstuk, ikzelf ben ervan overtuigd dat wanneer je op 'goed spul' speelt, jezelf ervan overtuigd bent dat het goed klinkt, dus een beter speelgevoel hebt. Wanneer ikzelf het gevoel hebt dat ik beter speel (of dat het geluid vet klinkt) durf ik meer te experimenteren of wat vrijer te drummen. Klinkt nogal vergezocht, maar het doel is het gevoel. Als die goed zit, speel je m.i. beter dan wanneer je met een rotgevoel achter je drumstel zit. Dus als jij een supergoed gevoel bij bepaalde gear/geluid hebt denk ik dat je beter speelt.......ofzo