Ik heb sinds anderhalf jaar een Gretsch Renown Maple welke uitstekend bevalt, maar de tomhouders die erbij zitten zijn met geen mogelijkheid vast te krijgen. Het gaat om onderstaand model:
Hoe strak ik de vleugelmoer ook aandraai, zodra de tom eraan hangt zakt hij als een plumpudding weer in elkaar, heel irritant. Hebben meer mensen hier last van en kan ik hier iets aan doen?
Zo niet; heeft iemand een goed alternatief voor deze tomhouders? Nu vallen m'n toms steeds op m'n basdrum bij het spelen en ik heb geen zin om straks een bekrasde BD te hebben hierdoor.
Ik heb dit probleem nog steeds niet op kunnen lossen. Nog altijd heb ik 2 tomhouders die iedere keer in elkaar zakken. Ik heb al vanalles geprobeerd, het eerst instellen van de L-rod, deze zo strak mogelijk draaien en dan de tom plaatsen, de tom plaatsen en dan een slag naar me toe draaien werkt iets, maar dit moet toch niet mogen?
Ik zie op thomann dat deze tomhouders 60 euro kosten. Verder zie ik ook niemand met dit probleem, dus ik moet haast wel iets verkeerds doen.
Kunnen jullie nog suggesties doen voordat ik gewoon 2 nieuwe tomhouders ga bestellen?