Als newbie op dit forum na vele jaren
Yamaha en
Pearl gespeeld te hebben op deze set : Yamaha Stage Custom Gold Metalic
bestaande uit een
8x8 - 10x8 - 12x11 -14x12 - 20x 16 bd en 14 x 5,5
Tama Maple Piccolo Snare en 14x 6,5 Pearl Export Wood snare.
Was het na mijn studiejaren ('1993- 1998) op het Rotterdams Conservatorium drastisch tijd om "iets" serieus aan te schaffen
na heel veel overwegen en vergelijken tussen Pearl/DW/Yamaha/Tama/N&C/Sonor /etc viel mijn oor op de magnifieke klankkleur en kwaliteit van de toen nog onbekende braziliaanse custom made drums van
Odery. Ik kom zelf uit de Rock/Jazz/Latin & Worldmusic georienteerde stijl en dus wilde ik een set wat een persoonlijkheid had , ongekend tot wat ik voorheen gehoord of bespeeld had. Dat was in 2005
Uiteindelijk is het deze set geworden:
Odery Custom Drums - Aurucaria :
Amazon over Birdseye Fade8x8, 10x9, 12x 11, 13x 12, 14x14 floor , 16x14 floor en een 20 x 14! bd met 14x5,5 snare incl woodhoops . Op de foto incl.
Joey Jordison Signature snare die uitstekend dienst doet als timbale of hi pitched timbale snare en een
Mapex premium steel 10x8 als firecracker/mini timbale. Lp Matador Bongo's als xtra.
Deze set gebruik voornamelijk voor recording omdat deze een enorm breed klankspectrum heeft..ik zou bijna haast zeggen multi inzetbaar voor akoustische muziek zoals Jazz, Latin, Blues etc
Een aantal jaren later (2011) omdat ik ook hardere en meer Rock en Progressive muziek begon te spelen heb ik een soortgelijke set gekocht maar dan met diepe en even/ oneven maten
10x10 , 13x11, 15x14, 18x16 ( ook als externe bd te gebruiken) 22x 18, 14x 5.5 snare ( incl maple hoops)
Odery Custom Drums - Aurucaria - Boreal Laquer over birdseye - black nickel ( no gloss)
op de foto incl JOJO Mayer gesigneerde
Tama Hyperdrive 13x6,5 Superstar snare +
Mapex Premium Steel 10x 8 ideaal als D&B hipitcher of mini timbale! Ik zou deze kit de "Gothic "versie willen noemen van de studio Odery's.
Sinds vorig jaar ben ik in mijn lespraktijk overgaan tot de koop van een
Odery Eyedentity set.
En voordat je denkt is dat te vergelijken met een custom set ? Ja en nee..qua prijs segment is het ideaal voor lesgeven en qua klankkleur komt ie ongeveer in de buurt maar met een andere body en attack. Mijn absolute vellen keuze is
Aquarian ; de
Jack deJohnette black skins. Enorm duurzame vellen en zeer klank consistent!
Shellset: 10 x9 , 12 x 11, 14x14, 16x14, bd 22x18 ( echt een kanon mits juiste vellen : in mijn geval
Evans Gmad met kickpad ) snare 14x 5,5 met woodhoop (maple) voor accurate "clave" rimclicks
Voor bekkens ga ik alleen de merken opsommen omdat ik werkelijk een wand brons heb hangen op verschillende locaties.
Sabian set: HHX/ AAX, AA, HH ,Vault met als top signatures :
JOJO Mayer Fierde Ride en
Virgil Donati Saturation Crash.
Meinl Byzance set Bosphorus jazz Cymbals setZildjian A custom, Avedis en een prachtige 1950 21 inch genuine K Zildjian
Istanbul set Alchemy, Traditionals, en Art 20
Ufip set verkocht
Stagg set Lesgeef situatie
Orion Cymbals set Lesgeef situatie
Wuhan Cymbals set chinas van 10 tot 24 inch.
Voor een totaal ander geluid en vooral om commerciële muziek mee te maken had ik een
DDrum set uit
de
Dominion reeks gekocht .
DDrum kenmerkt zich in de "recht in je gezicht" type sound. Vooral voor Punk en Skateboard Rock is dit een ideale set. De kleur is de Duo fade in blauw. Gek genoeg houd deze set zich enorm goed in Bigband & Rock'n Roll muziek!
10x7, 12x7, 14x12, 16x 12 en 20 x20 bd en dat knalt, plus de 13x7 ( Jordison depth) snare.
Deze set is compromisloos knallen !
En de meest gebruikte set van de laatste jaren is mijn
Gretsh Catalina Club Jazz set
ideaal om snel een gig te doen of reptitie als working drummer.
10x9 , 12x11, 14x14, 18x 14 BD en keuze uit verschillende snares : favoriete =
Ludwig Carl Palmer Signature snare 14 x 5 inch .
Ik gebruik een laan aan snaredrums , maar ik zal die op deze post er niet bij zetten wil ik niet op 4 A4'tjes komen!