Begrijp ik het goed: Is het de opvolger van de DTX900 die je wilt hebben D,-man? Zo ja, ( of nee), ben ik benieuwd waarom.
Mmmmm Otje, dat is een gevoelige vraag. De sounds van de Roland vind ik prima, niets mis mee. Of ik nu veel verschil hoor met de TD12 nu en de TD30 toen ? Nee, niet echt. De TD30 is uiteraard wel iets uitgebreider
Maar ik heb denk 3 kwart jaar drumles gehad op een DTX900 en vond het een prima module. Voices prima, goeie styles en de pads vond ik lekker spelen. Ik denk nog steeds dat ze minder lawaai maken dan de mesh heads van Roland. Alleen de bekkens en de hi-hat van de Yamaha vind ik niet zo mooi als de muisgrijze zachte bekkens en hi-hat die ik overgehouden heb van de Roland TD 30.
Die spelen gewoon lekker en die laten geen strepen of aanslag na zoals op die van de Yamaha. Maar die van Yamaha die zijn allemaal wel weer 3 zone bespeelbaar.
Ik heb een nieuw Yamaha Keyboard gekocht. Ik kon niet echt kiezen tussen de Yamaha en de Roland maar op beide heb op diverse dagen veel op gespeeld en kon toen oa daardoor een keuze maken. Voor mij kwam de Yamaha toch bovendrijven qua sounds van de voices, styles en de hanteerbaarheid van de keyboard.
(Waar ik wel helemaal moe van werd is dat als je filmpjes van nieuwe Roland keyboards bekijkt dat ze de hele tijd lopen te mekkeren over de Supernatural sounds hier en de Supernatural sounds daar en dat gaat maar door. Doodziek word je daar van. Ik wilde de promo's op het laatst niet meer bekijken)
Dus dat ga ik ook maar eens doen mocht Yamaha ooit is met een compleet nieuwe DTX high end weet ik veel hoe ze het allemaal noemen Module uitkomen.
Ik vind de voices op de Yamaha DTX Multi 12 ook top klinken. Af en toe sluit ik mijn toms aan op de Yamaha, kan je een leuk kitje van samen stellen.