Ow oke ik ga morgen ff alles helmaal uitzoeken maar ik snap niet helemaal hoe die rims werken Thanks C:
Als je naar de afbeelding van die Premier mount kijkt die je eerder gepost hebt, dan komt die tussen de spanrand en het spanblok in. Je schroef gaat dus van boven naar beneden eerst door de spanrand van je tom, dan door de mount en vervolgens het spanblok in. Hetzelfde geldt overigens voor het Optimount systeem. Het ISS systeem wordt direct op de spanrand bevestigt en daardoor hangt het hele gewicht van de tom aan de spanrand, wat vervolgens de sustain niet ten goede komt. Zoals eerder geschreven valt het bij kleinere toms niet zo op, maar bij grotere maten is het verschil wel duidelijk hoorbaar.
Hier een fotootje van m'n MMX met Optimounts. Helaas is de foto niet van zo dichtbij genomen, waardoor de details een beetje wegvallen maar dan heb je in ieder geval een idee:
Ik meen dat de vraag al eerder voorbij is gekomen, maar ik weet het niet zeker meer en ben te lui om terug te zoeken... Heb je al gedacht aan tom,- en bekken armen? Die komen immers in de klemmen aan je rack en daar wordt vervolgens de ophanging (in de vorm van ISS, Optimount, Rims of wat dan ook) aan gehangen om de toms te bevestigen. Hierin heb je langere en kortere versies en afhankelijk van je opstelling heb je dus de langere of kortere nodig. Veel kunnen het met de korte armen af, maar wil je de set net iets hoger hebben dan kom je al snel op de langere versie uit.