Hi ndorfine,
Beetje zelfde verhaal als 't mijne - herintreder!
Uiteraard is het FOH/PA verhaal terecht, maar in het repetitiehok of bij de gigs "maatje volle kroeg" is (dus zonder PA) voldoende versterking onmisbaar.
Ik ben begonnen met een Yamaha Stagepass 500 set en dat gaat wat volume betreft nog nét, maar qua geluid (10") veel te beperkt. Als je de impact van akoustische drums ermee vergelijkt lijkt het er niet op.
Daarna heb ik er een Behringer B315D van 550W onder gezet en dat maakt de boel rond.
Met name de lage frequenties van deze 15 inch kast blijken onmisbaar. Van de prijs wordt je vrolijk.
Zet er twee neer en je kan vrijwel alles aan, naar mijn idee.
Op 't moment dat je drumgeluid met bv. zang en keys uit een zanginstallatie komt is het "spetterende" er wel vanaf, dus niet aan te raden.
Ik heb ook goed gemerkt dat collega muzikanten het prettig vinden als de drumsound, op voldoende volume, ook achter de drums vandaan komt. Omdat ik drie kasten gebruik kan ik het geluid ook goed laten spreiden, zoals een akoestische set dat (nog meer) doet.
Voor simpele repetities pak ik alleen de Behringer; en nooit meer dan op 40-50% vermogen gespeeld.
Onderschat het niet en blijf weg van die gitaar- of basversterker.
Hartelijke groet,
Rob