Geen idee of dit echt de goede plek is, maar goed. Ik heb wat advies nodig zonder dat ik daar uren voor moet googlen
Een vriend van mij heeft een bedrijfruimte in Delft waar we een oefenruimte/studio in kunnen bouwen van ong. 3x7 of 4x7m (afh. van of er een doorgang beschikbaar moet blijven of niet). Het komt op een vliering waar eerst bouwmaterialen lagen, maar deze is nu vrij gekomen.
Wat zijn de dingen waar ik ECHT op moet letten als ik op zo'n grondvlakje een oefenruimte/opnameruimte wil gaan maken? We gaan daar oefenen met kleine combo's, maar ik wil er ook op een beetje mooie manier drum opnamen kunnen maken en lekker experimenteren.
Ik had op internet al gelezen dat je moet voorkomen dat een ruimte maten heeft die een ronde verhouding tot elkaar hebben (10x10x10, 10x10, 8x4, 9x3, etc.) om staande golven te voorkomen. maar wat is dan een mooie verhouding voor een oefenruimte?
Qua opbouw van de wanden zat ik te denken aan houtskeletbouw met dubbel gips binnen en buiten (om en om) en een suskast voor verse lucht aan te voeren d.m.v. een airco o.i.d. Wat precies tussen de wanden gaat komen naast rockwool weet ik nog niet. Misschien wel niets omdat het niet persé een geluidsdichte ruimte moet zijn, dempend is al prima genoeg.
De ideeën zijn nog erg in concept, hij moet namelijk nog even met z'n collega's overleggen of we de ruimte kunnen gaan gebruiken als oefenruimte enzo. Maar als het goed gevonden wordt, willen we het liefst dit jaar al kunnen oefenen/opnemen