Stel : ik neem een module die wél 100% compatibel is met de Pearl Heads en daar sluit ik alle toms etc. op aan .
Dan zet ik de module instellingen op MIDI en dan sluit ik daar de 2Box module met een midikabel op aan .
Dan krijgt de '' hulp-module '' de midinootjes ( drumsamples ) binnen via de midikabel en verwerkt dat als zijnde volledig compatibel signaal MET rim sounds zodat de TruTracs weer naar behoren gaan werken .
Dan zou de 2Box module fungeren als midi-interface en vst in één .
Gaat deze theorie volledig op of zie ik nu weer iets over het hoofd ?
Wat ik me afvraag, en nog niemand over heb gehoord, verlies je niets aan dynamiek etc. als je dit zo doet?
De eerste stap in verwerking van het signaal is natuurlijk het omzetten van de triggerinputs naar iets bruikbaars (MIDI of direct geluid). Als de 2Box module dit beter kan dan een TD-6, verlies je daar al iets. (Tenslotte, djska zal dat schema ook ergens vandaan hebben gehaald.)
Ik weet niet of de 2Box dingen als positional sensing gebruikt, maar ik kan me voorstellen dat je dat soort dingen verliest als je tussen 2 verschillende modules wilt communiceren.
Ik zou het vooral niet moeilijker (willen) maken dan nodig. Volgens mij was het veranderen van die TruTrac-heads niet zo moeilijk. Eén zijde van de switch anders verbinden, en ergens anders een weerstandje ertussen. Mogelijk is dit zelfs te doen met een kastje ertussen i.p.v. de originele print veranderen. Of is er zelfs een hobbybob op internet die een kant-en-klare oplossing verkoopt. Ik kan me niet voorstellen dat je de enige bent.