Het zijn uiteindelijk maar 2 verschillende drumpartijen, dat stuk met de toms/couplet en die op crash/refrein en het nummer is qua structuur ook niet heel moeilijk. Waar zit het probleem precies?
ik ben op gegeven moment begonnen met open handed blastbeats te oefenen, maar toen ik ze een beetje up tempo kon spelen kwam ik erachter dat dat ook niet echt praktisch is. Vanuit open handed met links op mijn rechter crash slaan is een veel te grote afstand, heel onpraktisch dat lukt amper. En ik heb ook geen zin om mijn set up om te gooien of er nog een extra crash bij, ik heb al genoeg hangen.
Heb je je hi hat nu ook lager, zoals bijvoorbeeld Simon Philips dat heeft. Ik merk als ik open handed oefen dat dat veel prettiger speelt. Niet dat ik dat vaak doe, maar incidenteel wil ik dat wel eens doen.
Rosanna shuffle met links op de hihat oefenen is tot op zekere hoogte een beetje zonde van je tijd. Het is natuurlijk goed om je linker hand te trainen, maar hoe dan ook zal hij nooit zo goed gaan klinken als dat je hem gewoon rechtshandig doet. Tenminste ervan uitgaande dat je altijd al gewoon met rechts op de hihat speelt.
Hangt er vanaf wat voor geluid je wilt. Als je meer attack/tik wilt hebben moet je de plastic kant gebruiken. Maar in het geval van een E kit maakt het niet zoveel uit lijkt me.
Ik heb de hele course aangeschaft maar voor mij was eigenlijk alleen het techniek gedeelte heel nuttig.
Ja moeilijk inschatten of zoiets voor iemand het geld waard is. Als je een uur bij hem les neemt ben je ook 100,- verder volgens mij, dus in dat geval is het sowieso wel een goede investering.
Mijn grip is tenminste nog nooit zo relaxed geweest als hij nu is.
Ben een maandje geleden begonnen met Dave Elitch z'n Getting out of your own way course.
Ik zat er al een hele tijd aan te denken om het aan te schaffen maar het lijkt dan toch wel weer veel geld. Maar heb het vlak voor ik op tour ging toch maar gedaan.
Ben er toen niet per definitie elke dag mee bezig geweest maar heb er toch af en toe op een practice pad wel wat aan gewerkt. Toen de Drum tech van de hoofdact niet meer kon werken omdat z'n rug stuk was heb ik dat een paar dagen overgenomen. In combinatie met een wat trage (maar goede) geluidsman een paar dagen lang Tim z'n kit soundchecken was uiteindelijk heel nuttig. Een kwartier lang keihard op snares en toms zitten meppen was uiteindelijk perfect om die grip net even goed te krijgen. Als je dat met een verkeerde grip doet krijg je er sowieso last van, wat ik in het verleden nog wel eens had na een avondje rimshots meppen.
Andere ex-bandleden hebben deze ook, echter (is hun ervaring) werkt dat alleen goed als je ook oortjes hebt die het omgevingsgeluid goed dempen. Aangezien er geen versterking in zit ben je afhankelijk van het geluidsniveau wat je mixer kan leveren. In sommige gevallen zou dat net te weinig kunnen zijn.
Ik gebruik dat ding al iets van 6 jaar denk ik en ik heb dat probleem nog nooit gehad.
Ik kwam dit tegen en vraag me af of dit iets voor mij is. De beschrijving vond ik niet verkeerd. Ik ben de enige in de band die dat zou gebruiken trouwens.
Het valt me op dat je als zware metaldrummer helemaal niet overdreven hard mept, juist heel beheerst, met toch voldoende power. Ik kan dat wel waarderen
Heel hard meppen is in de meeste gevallen ook vrij zinloos, het is veel belangrijker om constant op hetzelfde volume te slaan. Anders hoor je bij blastbeats in een keer geen snare meer, grootste fout die je kan maken als metaldrummer, als je het mij vraagt.