It is refreshing to see someone so clear on what they want, AND know what they talk about in such lenghts you even know what you can expect from the shell before even building the kit yet.
Zelf zou ik dan eerder voor een TM-1 of TM-2 gaan, al dan niet tweedehands. Ben bang dat de spd-one te snel te beperkt word, zelfs met de ingebouwde triggerpad.
Of een Alesis sample pad pro, dan heb je ook ingebouwde pads. Het is alleen geen Roland kwaliteit.
Nee deze blijven op de iPad, laden op de app doe je van te voren. Dit heet hier App Audio File Play. je breid je geheugen dus echt uit met deze app en de iPad. Alsware het een externe harddrive.
prima setjes van shure en sennheiser maar ook daar gaat een batterij van leeg, om maar iets te noemen.
Extra battery pack(s) en charger en je bent voorbereid. Frequency analizer mee om te kijken welke frequenties er vrij zijn op de plek van spelen en gaan met die banaan.
Bluetooth zou ik inderdaad nooit doen, veel te gevoelig voor pro gebruik.
Als deze ook de TP100/TP120 pads heeft is het helemaal leuk, door aan de knop te draaien op de pads kan je zaken als snarematje en pitch van toms direct instellen. Ook de direct outputs en de 2000+ (veelal bruikbare kit) sounds maken het ding wel interessant.
Het menu is (zoals veel Yamaha DTX menu's) wel even een leerpuntje. Je kan ontigelijk veel (ook qua midi) maar het zit wel verborgen achter sub-menu's.
Valt mee, als je niet anders gewend bent. En sommmige drummers houden niet van het stuiterbal effect van gaasvellen.
Blijft de Extreme qua bouw (duurzaamheid) en sounds nog steeds een betere keuze. Ook qua uitbreidingsmogelijkheden zal je hier meer mee kunnen. En ook als je deze ooit wilt doorverkopen is een Yamaha of Roland een veiligere keuze.
Zelf heb ik net deze 2ehands aangeschaft (na een paar keer met de wirless 900 set gewerkt te hebben):
De heeft een instelbare limiter (ipv een vaste grens waar het geluid onder word gehouden) en een mix mode optie waardoor je twee afzonderlijke kanalen links en rechts tergelijk kan horen.
Een limiter is wel een vereiste als je je oren wilt beschermen tegen onverwachte pieken in volume.
Tot nu toe heb ik altijd mijn Presonus Firestudio Tube Interface gebruikt, maar dat is nogal een groot ding en ik gebruikte alleen de twee front inputs. Ik wil deze vervangen door een Utrack24 waarmee je 24 afzonderlijke kanalen kan opnemen en afspelen (handig voor uitgebreide backing tracks).
Je slaat niet meteen je hele kick dood met een kussentje, welke ook nog eens een wisselend effect kan hebben. En het kan je geld schelen.Als je een goedkoper kick vel koopt en deze al hebt. Tel daarbij de mogelijkheid tot hergebruik.
Hoe fijn de Craviotto ook klinkt, hij haalt het niet bij de sound van m'n 13x7. Ontstemt ook bijna niet, terwijl de eerst genoemde daar toch heel veel last van heeft.