Misschien is de Alesis Sampepad Pro interessant voor je? Heeft een prijspunt tussen de budget Alesis Samplepad en de dure Roland SPD-SX (€300 dacht ik). Volgens Alesis kan je bij dit ding wel stereo 16-bit, 48K .wav bestanden gebruiken, ik las ergens dat je per "kit" 48MB aan samples kan inladen. Ruw gezegd kan je stellen dat 60 seconden 16-bit .wav 48K ongeveer 12-13mb is, die 48mb zou genoeg moeten zijn voor je 30 seconden backing track. Op filmpjes ziet de Samplepad pro er ook een stuk uitgebreider en degelijker uit dan de Samplepad (waar men hier op het forum niet zo over te spreken is ).
Ik moet wel zeggen dat ik zelf geen ervaring heb met dit apparaat, maar ik zit erover na te denken ooit met samples te gaan experimenteren. Je ziet wel vaak dat de Roland het beste keus is hiervoor, alleen €700+ vind ik wat veel om even te testen. Als je het vaak gebruikt geloof ik best dat het elke euro waard is
Bij mij zijn ook twee Yamaha pads kapot gegaan. Uiteindelijk bleek dat vlak bij de soldeerverbinding het pootje van de keramische condensator was gebroken. Super makkelijk te fixen als je een soldeerbout en een nieuwe condensator hebt (kost paar cent)!
Niet zo heel lang geleden had Evans toch zijn productieproces voor drumvellen veranderd? Misschien dat ze tegenwoordig het net als Remo zonder lijm doen, immers dat filmpje van de Evans fabriek is geupload in 2007!
Mijn scheur is al bijna twee jaar hetzelfde door het boren, en dan speel ik dagelijks death metal. O-zone zou ik niet aan beginnen met zo'n flinke jaap
Ik heb om thuis meer te kunnen oefenen een Yamaha DTXplorer gekocht, heeft van die rubberen pads. Daarvoor 6 jaar alleen maar akoestisch gespeeld. Ik kreeg de eerste 2-3 maanden na aanschaf elke keer na 30 minuten oefenen last van mijn pols, nog nooit gehad op a-kit. Daarnaast mis ik echt de kick van het drummen die ik wel heb op een akoestische kit, spelen op m'n normale kit is altijd een opluchting! Daarnaast bij een vriend op een Roland met mesh-head kunnen spelen, stuk beter maar de rebound van de stok is op z'n minst vreemd te noemen. Overigens zie ik ook vaak dat mensen die zelf hebben leren drummen op een e-kit toch een relatief slechte techniek hebben. Op dit forum is laatst een video gepost met een treffend voorbeeld.
Daarnaast ben ik het met Anserini eens dat met een elektrisch drumstel niet een analogie kan worden getrokken met een elektrische gitaar. Elektrische gitaar vergt een andere techniek, e-kit (hopelijk...) niet, maar de vergelijking is sowieso moeilijk te maken. Michael Schack zie je ook alleen maar "traditioneel drummen" in het filmpje. Hij laat alleen maar zien hoe veelzijdig een e-kit is qua sounds/kits in meerdere toepassingen. Het enige dat het (voor mij) interessant maakt is zijn techniek en het gebruik van samples en backing tracks tijdens het (live) drummen.
Ik ben ook vrij vroeg met double bass begonnen. Ik speel voor de afwisseling ook in een standaard pop/rock band en merk dat ik moeite heb om de tel bij te houden met mijn linkervoet. Mijn linkervoet is echt een slaaf geworden van mijn rechter voet. Wel iets om op te letten in de toekomst...
Wie heeft er ervaring in het verschil met een twinpedaal met enkele ketting en ééntje met dubbele ketting?
Groetjes, Paul
Verschil is naar mijn mening minimaal. Gebruik twee double bass pedalen, eentje met een enkele en eentje met dubbele kettingen; het speelgevoel is bijna identiek.
Dubbele ketting is er eerder voor de duurzaamheid.
Er wordt vaak hier geroepen dat je zelf je tweedehands gekochte marktplaatsbekken moet ophalen en moet testen/ beluisteren, maar krijgen jullie daartoe vaak de mogelijkheid?
Ik heb zelf in totaal vijf bekkens gekocht via MP, maar heb ze nooit kunnen testen. Bijna altijd stond het drumstel op een andere plek. Veel verder dan nutteloos tikken met mijn vinger kom ik dan niet...
Ik ben niet zo heel erg fan van het combineren van hele goedkope en wat duurdere crashes.
Ik heb gemerkt dat je met goedkope effectbekkens (splash/china) tussen duurdere platen brons nog kan wegkomen. Zelf vind ik dat crashbekkens elkaar moeten complimenteren, een klein beetje hetzelfde karakter moeten hebben zodat ze in elkaar kunnen "overvloeien". Ik denk dat dat niet gaat lukken tussen een Meinl HCS en een bekken in het (semi-)professionele (prijs)klasse.
Ik heb ooit als experiment een Stagg SH 16" crash (ook een instapper à la HCS) tussen mijn Zildjian A Customs gestopt. Mengde totaal niet, de Stagg klonk erg vlak en schel. Ik ging me er na 5 minuten mateloos aan irriteren.