Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Ik heb de tm6 de grotere broer en die is prima voor wat je zoekt, de TM2 is ook een prima oplossing.Mooi , maar daar kan je niet echt met een stick op slaan als je middenin een nummer een sample wil hebben denk ik
Toevallig hebben wij twilight zone ook in ons pakket en wat ik heb gedaan is gewoon de wav file van het nummer geknipt, dus ik heb het origine;e intro als sample.
Tsja, alle waar naar z'n geld. Met de Alesis heb ik geen ervaring.Onwijs bedankt, weet nu iig waar ik naar moet zoeken.
De SPD-SX wordt regelmatig 2e hands aangeboden, misschien is dat een optie.
Je kunt ook nog naar de Yamaha multipad DTXM 12 kijken, is nieuw goedkoper dan de SPD-SX
Een Roland SPD-SX is hier uitermate geschikt voor, dat kan ik je uit eigen ervaring mededelen.Uhm dank je, maar is er iets goedkopers ook dan, alesis misschien of werkt dat bout? Roland is best wel kostbaar voor hetgeen ik hem voor ga gebruiken, voor alleen sampleltjes
Dat accent wat iedere keer voor 'bullit hits the bone' zit is altijd met snare.weet ik, maar ik kijk naar zijn handen en zijn handen doen de crash na de snare, bij de opname waar cesar bij zit. Maar als jij zegt dat de snare gelijk valt met de crash op de 4ne , dan geloof ik dat gelijk en ga ik dat eens oefenen en kijken of mij dat bevalt.
Let op he, bij zowel die cover als bij dat filmpje met Cesar en die andere drummer hoor je alleen maar het origineel, het geluid van de andere drummers zit er niet onder.
Het komt heel weinig voor in popmuziek dat je een crash alleen speelt.Die andere jongen die mee drumt speelt precies het orineel na en speelt de crash direct na de snare cesar doet hem 1 maal direct met de snare maar daarna niet meer.
Het overgrote merendeel is wel met kick ja..op de één is 99,9% van de gevallen zullen we maar zeggen.
Hier zit je op de 4e samen met een snare. Een kick erbij zou kunnen maar dan haal je dat 4 on the flout effect onderuit.. crash en snare is wat het is hier, een crash alleen zou zwakker overkomen.
lol.. een kick onder elke crash in welk nummer dan ook ? ..right.. hij speelt kick '4 on the floor' in dit nummer (op kwarten)Ik hoor de kick ook niet , maar nijlpaard dus weer wel
dus als er dan een crash/snare op 4-ne zit.. (bullet hits refrein) dan komt de kick daarna weer 'op' de tel.. de crash/snare zit daar dan tussen..
(ik hoor dan ook geen kick..) https://www.youtube.com/watch?v=ij9Pmm7xa3Q&t=1m06s
In het refrein wordt in de 9de en de 13 maat zowel op de 1ste tel als op de 4ne op de crash gemept.Dank je wel, dan had ik dat dus goed gehoord
Als mensen zeggen dat iets "moet" wordt ik al achterdochtig.Aah tnx voor je opbouwende woorden.
Het is muziek en dat is een vorm van expressie waarbij je jezelf vrijheden mag permitteren zolang deze werken in het geheel.
Vind je dat de bassdrum iets toevoegt dan doe je dat. Mogelijk de snare er onder kan ook. Alleen een crash "if it works, do it".
Als je naar het filmpje kijkt zie je dat Caesar zich ook vrijheden permitteert. Hij gaat bijvoorbeeld naar de ride terwijl je hoort dat de hihat wordt bespeeld.
Niet te veel luisteren naar mensen die je regels op proberen te leggen.
Maar als je het dan exact na wilt doen. Het klinkt alsof in het origineel idd het accent met de bassdrum er bij wordt bespeeld
Ik kreeg al bijna hoofdpijn toen ik even bij die tabs langs scrolde, wat een irritante manier van drums noteren.Kan drum noten lezen , maar dit nummer staat alleen in tabs
Noten lezen is echt niet moeilijk, paar lesjes moet je al een heel eind mee komen.
EVEN ??? dik anderhalf jaar noem ik niet even.valt toch mee
https://muzikum.eu/en/123-5238-336266/manic-street-preachers/if-you-tolerate-this-drum-tab.htmlIk heb dit nog even zitten bekijken , maar klopt het dat hier de fills van het refrein niet instaan?
.... maar wel die accenten niet vergetenDie zitten op de 4ne toch ?
Ach eigenlijk is het gewoon luiheid van mij, ik tel nooit mee (okee zelden) en doe alles op gevoel.Probeer ook wel op gehoor te leren spelen, maar merk wel dat ik veel houvast heb aan alles dat mij hier geleerd word. De juiste plek voor bass en soms een verspringende snare, Word hier goed geholpen en daar ben ik als beginner heel blij mee
Dat is soms verveeld om dat ik een bassist heb die heel theoretisch is en dus potdomme altijd weet waar het fout zit. En dan legt die dat uit terwijl ik het moet horen/voelen.
Maar goed ik red mij er redelijk mee, maar heel eerlijk soms zou ik best meer geschoold willen zijn dat heeft ook zo zijn voordelen.
Gelukkig speel ik ook nog bas en gitaar zodat ik soms gewoon op de handen van gitarist of bassist kijk, dat geeft ook weer wat houvast.
Ja, maar als je dan toch telt en drie denkt kan je net zo goed éen denken toch?
Helemaal gelijk. Maar zolang ik geen accenten sla zou de gitarist niks moeten merken eigenlijk
Verwarring zit 'm in het feit dat het blokje 'c-g-d-a' niet 1 maat is. Dat zijn er twee..en dus 16 maten.Stel dat je gewoon alleen de bass op 1 en 3 doet en de snare op 2 en 4 en verder geen accent speelt. Dan veranderd er feitelijk niks en kan je gewoon doorspelen , alleen wordt de 1 dan de drie en moet je de crash daarop spelen na de solo. Toch?
Na 16 maten van vier tellen komt een maat van twee tellen ( dat is geen opmaat overigens)
Dus als je meetelt.. 15 2 3 4 16 2 3 4 .. 1 2 .. en daar gaan we weer.
Ding is, al die accenten (crashes) zitten niet op maar voor de tel, dat maakt t wat ingewikkelder.
O nee gelijk heb je hoor, ik bedoel het meer in zijn algemeenheid.Helemaal waar kaboem, het gaat niet om het exact naspelen maar wel om hetzelfde spelen als de rest van de band. En de solo kan en moet je in dit nummer niet veranderen want die is te herkenbaar dus moet de drummert het goed doen
Als je er telkens mee de fout in gaat moet je het wel ff goed uitzoeken.
Maar ik wil, ondanks dat wij covers spelen, de spontaniteit er toch wel in houden dat bedoel ik er vooral mee.
Zodra je een cover precies gaat naspelen ben je gevaarlijk bezig, dan moet het namelijk wel heel goed, als je als band er wat vrijheid in laat blijft het leuk en maak je het jezelf wel makkelijker.
Wij spelen deze ook met de band, maar als ik er potdomme zo bij na moet denken en tellen stop ik er mee.Klopt, maar ik wil toch wel graag weten waar ik de fout i ga, zodat ik dat even kan oefenen en daarna gewoon lekker kan spelen om vervolgens geen conflict met de gitarist te hebben.
Al zou je niet precies het origineel spelen GRAAG ZELFS, dan wil je toch echt niet alles op de tel nauwkeurig uitzoeken ??
Verwarring zit 'm in het feit dat het blokje 'c-g-d-a' niet 1 maat is. Dat zijn er twee..en dus 16 maten.En wederom...dank je wel
Na 16 maten van vier tellen komt een maat van twee tellen ( dat is geen opmaat overigens)
Dus als je meetelt.. 15 2 3 4 16 2 3 4 .. 1 2 .. en daar gaan we weer.
Ding is, al die accenten (crashes) zitten niet op maar voor de tel, dat maakt t wat ingewikkelder.
Wij spelen dit nummer ook met de band. Solo is 8 maten C - G - D - A en daarna 2 opmaten naar het refrein.Gaarne , dank je.
Ben trouwens wel de toetsenist bij de band. Zal wel eens vragen wat de drummer allemaal doet.
Yep....Dat is bout, want ik hoor echt niet waar ie zit, als ik door tel kom ik gewoon uit