Toon bijdragen
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Berichten - stick tight
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 9
1
Lijkt mij niet dat het waarde vermindering oplevert mits het goed gebeurt.
Wat is de dagwaarde van zon ding? 300 euro of zo?
2
Te koop:
Gloed nieuwe 22'' Evans Emad in de orginele verpakking met beide schuimrubber ringen.
Nieuwprijs bij Thomann is 48 euro. Mag weg voor 35 exclusief eventuele verzendkosten.
3
Ik heb 3 Zildjian Avedis cymbals die allemaal ''plekjes'' hebben.
Zou me ook nog kunnen voorstellend dat die stickmarks zijn van een laatste test voor hij de fabriek verliet.
Mochten er problemen ontstaan (scheuren met de groef mee die wijzen op productiefouten) kan je altijd contact opnemen met Hoshino (zitten in Nederland) en die zeggen je wel wat je moet doen. Dure bekkens kopen blijft een beetje tricky, ook als je ze bij een winkel koopt zijn ze allemaal in handen geweest van UPS of DPD, en dan weet je nooit hoe die ermee om zijn gegaan.
4
Dat is afhankelijk van wat je zoekt in je sound en hoe zeer je ermee bezig bent.
Mijn ervaring is dat een nieuwe set vellen op je snare alleen echt goed uit de verf komt op het moment dat je de snaren ook vervangt, en de kwaliteit van de snarenmat is daarbij doorslaggevend.
Haal je snaren er eens vanaf en leg ze plat op tafel. Liggen alle snaren mooi op een rijtje? Dan kan je mat er nog mee door. Zie je duidelijk dat er snaren verbogen, krom of gebroken zijn? Dan kan je hem beter vervangen.
De gemiddelde pearl/tama mat kost 15 euro en puresound blasters zitten rond de 22/23 euro. Voor die paar euro meer is het kwaliteitsverschil echt aanzienlijk.
5
Dit gaat niet alleen gepaard met een regulier ''endorsement'' zoals we dat kennen van meer drummers maar het is gewoon een ordinaire sponsordeal op dat niveau. Wie het meeste biedt krijgt de eer...
Iedere drummer met een A-endorsement heeft sowieso vaak toegang tot gratis materiaal voor een tour en studiosessie. Het is vaak alleen kijken welk merk het meeste budget heeft voor promotie en waar de drummer in kwestie het meest gedaan kan krijgen.
Paiste is daar heel erg goed in. Als je als endorser daar iets nodig hebt en binnen acceptabele afstand van de fabriek bent sturen ze gewoon een koerier langs met nieuw materiaal en als je in de buurt bent kan je altijd een kop koffie komen drinken en wat bekkens omwisselen. Hoshino (Tama, Evans, Zildjian etc) stuurt zonder moeite een pakketje naar de eerst volgende zaal.
Het is dan ook een beetje naief om te denken dat een drummer het merk uit zoekt om wat hij het beste vind (al zal dat per individu verschillen) maar ze kijken gewoon wie het meest betaald.
Als het echt op sound aankomt hebben ze toch allemaal een vintage kitje op zolder staan en een tas met bekkens bij elkaar geraapt die alleen mee gaan als er opgenomen word en er geen fotocamera's in de buurt zijn.
6
ik zou toch iets meer uitgeven voor ''echte'' remo vellen.
Wat er in die email staat is een verkoop praatje; in werkelijkheid klinken die vellen bagger in vergelijking met de duurdere remo serie. En ze hebben al op drums gezeten dus helemaal goed stemmen gaat je op een andere kit niet lukken...
7
ik ben geen fan van moongel op een snaredrum omdat het iets te veel karakter van de trommel weg neemt naar mijn mening. Met de vellen die ik voorstelde haal je toch een deel van de boventonen weg zonder het karakter van de ketel aan te tasten.
Onderschat het belang van goede snaren niet. die doen meer voor het geluid van een snare dan je zo zou verwachten.
8
Met een evans genera dry slagvel, 300 hazy bottom en puresound blasters snarenmatje krijg je overal wel een goed geluid uit..
Als jij moongel gebruikt voor je slagvel zou je met die genera dry het gewenste resultaat zonder demping moeten kunnen krijgen.
9
Ik snap deze discussie niet helemaal....
DW heeft zo ontzettend veel hardware opties dat er wel iets te vinden moet zijn waarmee je precies de opstelling kan bouwen die je wil hebben zonder je basdrum te moeten verpesten met het boren van gaatjes...
Als je een kit van van 2500+ euro kan veroorloven moet een fatsoenlijke stand met eventueel een aantal dogbones toch ook geen probleem zijn?
Ik zou 2 dubbele tom stands kopen en een paar dog bones met een bekkenarmpje... Kan je werkelijk iedere opstelling mee maken die je wil zonder dat je in de knoop komt met verschillende statieven.
11
Wat is het beste om mijn dw performance series kit (22bd, 10, 12 rack toms 14floor tom, 14x6,5 sd) in te vervoeren??
Gewa sps (om oa zachte bekleding) of protechtor cases (hardcase zonder bekleding)? Ik kan deze namelijk goedkoop kopen.
Is een gator cymbalcase goed om een cymbalset in te vervoeren??
Ik zou kijken voor de wat duurdere Gator cases, die zijn gevoerd van binnen en oerdegelijk. Die protechtor cases lijken mij behoorlijk krasgevoelig..
Sinds ik mijn gator cymbal case heb, zijn er geen bekkens meer buiten de garantie gescheurd die case heeft heel europa gezien en ik heb er verschillende keren mee gevlogen, nog altijd goed als nieuw...
12
Is heel erg afhankelijk van je muziekzaak.
Mijn vaste spot heeft een goede band met de importeur waardoor er iedere 2 weken wel iemand komt om alles op te halen.
13
Ik heb geen enkel bekken meer gescheurd zonder garantie sinds ik een fatsoenlijke koffer heb voor vervoer (gator). Bekkens scheuren alleen van de rand naar binnen bij verkeerd gebruik.
- Te strak vast gedraaid
- Verkeerd vervoerd waardoor er deukjes in de rand komen die tot scheurtjes leiden
- Harder slaan dan het volume van het bekken
Vooral een combinatie van bovenstaande is fataal voor bekkens.
Ik heb wel eens een discussie gehad met een drummer die klaagde over kapotte bekkens terwijl hij volgens zijn leraar een goede slagtechniek had. Even later zag ik hem zijn spullen inpakken en ging alles in een dun istanbul tasje... Dan is het natuurlijk zo over.
Dat hele garantieverhaal is een beetje gevaarlijk, als er door bv de winkel of de post verkeerd om word gegaan met je spullen gaan ze ook kapot. Zildjian vergoed alles wat met de groef mee is gescheurd, officieel tot 2 jaar na aankoop maar daar word nooit zo nauw op gelet. Sabian doet meestal ook niet moeilijk maar daar duurt het eeuwen tot het bekken word vergoed. Andere merken heb ik zo geen ervaring mee.
14
Bij de International Magazine Store in Breda hadden ze een hele hoop engelstalige drumtijdschriften.
15
Besef wel dat in de wereld van feesten&partijen bands de crisis gigantisch is toegeslagen. Tien jaar terug speelde ik altijd 2 tot 3 x per week..in de piekmaanden kon ik 20x keer per maand spelen..en mijn collega's ook. Als je nu 2 x per week speelt doe je het goed.
Dat hoor ik ook overal om me heen...
Ik zie een hoop bands stunten om maar aan optredens te komen, waar je vroeger de volle mep betaalde voor een avond vullend programma met 3 keer een set van een uur + PA was je klauwen met geld kwijt en tegenwoordig krijg je de PA er vaak gratis bij en mixen de bands zelf vanaf het podium..... Brood spelen word natuurlijk steeds lastiger.
Als je echt iets wil zou ik er zelf gewoon hard aan trekken, en ja, het is veel werk maar je kan precies hetzelfde doen wat een boekingskantoor voor je kan betekenen..
Het is natuurlijk wel handig om aangesloten te zijn bij eens van de grotere. Het blijft erg scheef verdeeld, een xander van volumia! vangt nog altijd 20 ruggen voor een half uurtje met een tape meespelen terwijl zijn collega muzikanten een hele dag aan het slepen zijn voor een bedrijfsfeestje waar ze met geluk 150 euro PP uit kunnen slepen na aftrek van de kosten.
Bottomline blijft dat je zonder boekingskantoor makkelijk je zaakjes kan regelen en misschien nog wel iets gemotiveerder bent om eraan te trekken.
16
2 keer per maand spelen is echt geen boekingskantoor materiaal, sorry dat ik het zeg.
Als je ieder weekend 2 keer speelt of meerdere (op zn minst europese) tours per jaar doet kan het wel de moeite waard zijn.
Ik heb het in meerdere topics gesteld en het is gebaseerd op mijn ervaring met touren (pakweg 20 weken tussen juni 2011 en juli 2012) in europa en amerika en op mijn werk als projectmanager van een poppodium.
Als relatief kleine band (minder dan 40-60 shows op jaarbasis) is een boekingskantoor niet interessant omdat je altijd het ondergeschoven kindje zal zijn, als ze je al een kans bieden. Los daarvan zal je niet meer shows krijgen bij poppodia ed. In tegendeel zelfs: veel podia (waaronder ikzelf) werken veel liever met de band zelf die een goed idee heeft wat ze willen dan met een boekingskantoor dat iedere maand een mailing doet met "band a, b, c, d, x, y, z, etc zijn beschikbaar voor uw festival''.
Om heel eerlijk te zijn: dat soort bands zal ik nieteens snel een kans geven omdat het op mij overkomt als 13 in een dozijn popmuziek met een boekingskantoor met een vlotte babbel.
Wat verwacht je van een boekingskantoor? Kan je niet beter zelf een pakket in elkaar draaien en zalen benaderen?
Helemaal niemand kan je beter vertegenwoordigen dan jijzelf.
17
Ligt bij ook erg aan de omstandigheden. Repetities ed blijf ik gelukkig erg beheerst en gaan vellen in ieder geval niet kapot (na verloop van tijd komt er wel een deuk in het midden waar de stok het vel raakt, ik ben daar erg consequent in).
Echter, live wil ik nog wel eens strak staan van de adrenaline en dan doe ik echt niet langer dan 5 shows met een snarevel..... (Evans Genera dry of powercentre reverse dot.) Als ik dan een coated ambassador op heb liggen kijk ik de deuken er al in.
Als ik veel clubshows heb en het geluid toch bagger gaat zijn heb ik een chad smith signature snare met een evans hybrid batter.
Vaak heb ik dan een andere snare bij me met ''beter'' klinkende vellen voor gigs en festivals waarbij de snare niet mag overheersen.
18
Ik denk niet de A customs maar eerder de Avedis serie.
kwa finish wel, kwa sound niet.
AA klinken een stuk cleaner dan een avedis crash.
A-custom komt denk ik meer in de richting kwa sound.
19
De prijzen van drumspul zijn naar mijn weten vorig jaar ergens verhoogd wereldwijd.
20
Kan het zijn dat de lange zijn voor de lugs en de korte voor de andere hardware?
21
Zoals de titel al zegt:
Ik zoek een tama rockstar 16'' floortom kleur midnight blue.
De rest van de set is uit de laatste rockstar serie uit pakweg 2003.
22
Ik zou eens puresound blasters proberen, die zijn niet zo breed en laten de trommel goed articuleren.
Een powercentre reverse dot zal het prima doen, als die teveel boventonen heeft kan je een evans genera dry proberen (let op: geen HD dry, die is te dik)
23
Straks op de slayer afterparty. Dat betekend helaas wel dat ik slayer zelf moet skippen en dus ook paul bostaph niet aan het werk kan zien
24
Tip: maak ff een afbeelding met wat foto's voor tekst en plaats die openbaar op facebook. Dan is binnen de kortste keren dit alles onverkoopbaar.
25
Deze is uit 2011, vond hem met het opruimen van mijn harddrive.
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 9