De pinstripes klinken inderdaad korter dan de emperor vellen en ik denk dat het meer een kwestie van persoonlijke smaak is welke vellen je zou kunnen monteren dan de muziek die je maakt. Als je schrijft dat je een fan bent van moongel hou je blijkbaar van een korte klap en zou je de pinstripes kunnen proberen.
De term 'smaak' is hier erg van toepassing op jullie beide meningen en daarnaast is het voor de band waarin je speelt een kwestie van kiezen. Als je in een band zit waar de meerderheid niet op allerlei ingewikkelde dingen zit te wachten ga je vanzelf minder spelen of een andere band zoeken. Hetzelfde geldt dan uiteraard voor een band waarbij de meerderheid van de leden wél die ingewikkelde dingen verwacht en jij ze als drummer niet speelt. Conclusie: jullie zitten allebei in de goede band...
Dat lijkt me duidelijk, maar ik denk dat hij gewoon aan wilde geven dat je met de full range serie alle kanten op kunt en dat het zinnetje niet op de foto sloeg
Apart opnemen geeft betere resultaten, maar is ook veel meer werk. Je moet om te beginnen een guide track opnemen om die als basis te laten dienen en daarna nog alle instrumenten en zang apart terwijl je (afhankelijk van het doel) ook heel goed gebruik kunt maken van opnames die door de hele band in één keer zijn ingespeeld. Succes!
De drum mics inderdaad direct op de Zoom. De zang kun je het beste van een pre-fader uitgang halen op het mengpaneel en op die manier direct op de Zoom aansluiten, dus gewoon een kabel vanaf het mengpaneel naar de Zoom. De pre-fader uitgang is hier belangrijk omdat het signaal dan constant blijft en onafhankelijk is van hoe de fader (zowel volume als toonregeling) staat ingesteld. Voor bas kun je vaak het beste een Direct Out uitgang op de versterker gebruiken, eventueel met een DI box er tussen. Hetzelfde zou je met de gitaar kunnen doen (eventueel de uitgangen van een effect unit, als de gitarist daar gebruik van maakt) maar vaak klinkt dat voor geen meter en voldoet een microfoon voor de versterker het best.
Met al die mics loop je gelijk tegen het grootste nadeel van die dingen aan, namelijk overspraak. Ze pikken namelijk altijd meer op dan hetgeen ze op moeten pikken en de kunst is dus om dit zo min mogelijk te laten zijn. Hou hier rekening mee met de opstelling, dus dat bijvoorbeeld de versterker van de gitarist niet vol jou kant op staat te blazen en dus zijn signaal ook door jou drum mics wordt opgepikt. Hoe minder overspraak, hoe beter. Opnemen doe je over het algemeen 'droog' dus zonder effecten en toonregeling, want die stel je later bij het afmixen in.
*gaat bij Anserini staan* Ik verkeer (naar mijn mening) in de luxe positie dat ik kan kiezen tussen een 6 delige Pearl MMX of een 4 delige Gretsch Renown. Afhankelijk van wat ik ga doen bepaal ik wat er mee gaat.
Ik heb ooit de Boss BR1600cd (http://www.bossus.com/gear/productdetails.php?ProductId=574) voor dit soort dingen aangeschaft. Hou er rekening mee dat je met dit soort apparaten een soort van ontdekkingsreis gaat ondernemen. Het wijst voor grote delen wel zichzelf, maar de mogelijkheden zijn zo uitgebreid dat je mogelijk op bepaalde momenten door de bomen het bos niet meer ziet. Gewoon lekker gaan rommelen dus en dan leer je het spelenderwijs
Als je het signaal via je eigen mengpaneel naar het hoofd mengpaneel (FOH = Front Of House) wilt sturen en dat een geluidsman er daarna nog mee aan de slag moet is dat inderdaad niet handig. Als het je gaat om een eigen mix te kunnen maken voor je eigen monitor zou je er voor kunnen kiezen om vanaf het stageblok alles terug te halen naar je eigen mengpaneel. Elk signaal wat er naar de FOH tafel gaat komt dan rechtstreeks ook naar jouw mengtafel en dan kun je het dus net zo afstellen als je wilt zonder dat je instelling invloed heeft op het geluid in de zaal. Het enige punt zou hier kunnen zijn dat niet elk stageblok ook rechtstreekse uitgangen heeft voor elke ingang en je hebt dan nogal wat kabels lopen vanaf het stageblok naar je eigen mengtafel.
Probeer je vraag wat te verduidelijken als we er allebei naast zitten in de antwoorden, want voor mij is het bovenstaande antwoord ook een beetje een gok omdat de vraag wat moeilijk te begrijpen is
De adapter is van xlr naar jack en het lijkt me dat je die alleen gebruikt als je de xlr aansluiting niet hebt. Anders zou die adapter totaal nutteloos zijn toch?
Dat kun je toch bij de onderstaande zin al door hebben: Concreet komt het erop neer dat het tempo van de muziek niet hoger mag liggen dan 1,3 tellen per seconde, tenzij het volume niet hoger komt dan 8,3 decibel.
Het gaat om een jack aansluiting als het om één pin of gat gaat en als er een stekker aan zit met drie kleine pinnetjes of gaatjes gaat het om een XLR aansluiting. Een XLR aansluiting geniet de voorkeur omdat het dan om gebalanceerde aansluitingen gaat en dit is dan ook eigenlijk de standaard aansluiting die in de PA wereld gebruikt wordt.