Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.

Berichten - Dribbel

201
oefenruimte / Re: Oprichting Poppodium
jul 08, 2012, 21:19
Tja bij dit soort dingen zal er toch een aannemer of 2 a 3 moeten kijken naar je plannen.
Je moet vooraf weten wat de rieele kosten zijn voor verbouw inrichten. Daarnaast ook bezetting
functionaliteit, programma, kosten en baten.
Maar vooraf ook weten wat je op welke locatie wel en niet mag, is er een bestemmingsplan.

Het lijk mijn niet erg makkelijk...
Super veel succes en sterkte!
202

Maar dat vind ik nou net het lastige. Wanneer ik een snare (of heel drumstel) uitzoek wil ik er rekening mee houden dattie uiteindelijk goed in de muziek past die ik speel. Dan kan ik zelf wel denken "hé, dat klinkt lekker" , maar wie zegt me dat dat ook daadwerkelijk zo is?? Ja, ervaring, maar dat duurt lang ................

Maar dan heb je het nodige gehoord op verschillende plaatsen, en tijden, er over gelezen en het hier besproken.
Zoals alles als je er een beetje tijd insteekt en je ergens in verdiept, kom je binnen de kortste keren om in de info en zijn wij diegene die jou om info vragen..... *O*

Voor mij was het makkelijk, Ik had altijd al mijn brass yamaha een redelijke snare waar ik nu zelfs nog behoorlijk tevreden mee ben.
Maar na behoorlijk andere snares gehoord te hebben en bespeelt op verschillende feesten, muziekverenigingen, kennissen en vrienden, kwam ik mijn droomsnare tegen op MP. Voor belachelijke prijs, en ik heb me geen moment ingehouden.
We zijn nu alweer 6 jaar gelukkig met elkaar.... mijn sign. Yamaha Weckle maple.
Daarnaast heb ik tussen door nog een standaard Steel Yamaha en een peter erschkin sig. gekocht.....
Mijn set is wel compleet..... :Y

203
Precies zoals met drumstellen en bekkens, luisteren, je erin verdiepen, smaak (uiterlijk), en dan weten welk geluid je aanstaat.
Dit kan alleen als je een aantal snares hebt gehoord, en bespeeld.

Ik een goede drumzaak zul je dus ook mogen spelen en stemmen. Of een snare mee mogen nemen op proef.
Als je een aantal totaal verschillende in een zaak hebt gehoord, kun je al goed bepalen waar je voorkeuren liggen.

Maar goed, wat ook een feit is dat je met vellen en stemming een hele hoop kunt doen en ook breken....
Het blijft een kwestie van ervaring en persoonlijke voorkeur.

Butget is als laatste aan de beurt, omdat je zomaar ineens ook iets tof kunt vinden als het niet eens zoveel kost, maar kwaliteit komt vaal wel met een prijskaartje.
204

Ik heb ff gauw een vraagje ( die waarschijnlijk al veel te vaak ik gesteld maar ik kan m niet vinden )
Ik wil een hogere pitch uit mijn snare ( Mapex Beech 14x6,5 ) er zit nu een evans G dry op. is een Aquarian High energy een aanrader?


Ik heb op dit moment een Evans EC1 Reverse Dot op mijn snare.
Het was ff wennen maar het bevalt echt wel goed nu.
En ik denk als je deze flink opdraait er echt wel een goede hoge pitch uit komt, en dat hij dan ook nog controleerbaar is, en niet enorm hard/sterk word.

http://www.evansdrumheads.com/EvDrumsetSnareBatter.Page?ActiveId=3589&sid=97ea19b0-ee67-45a7-b4c3-3e242e4bc7aa
205
Ik vond het jammer dat ik er niet bij kon zijn.
Ik had een fotoshoot met mijn nieuwe band, en daarna een optreden...
206
Staccato
207
Ik heb de Kelly Shu in mijn bassdrum zitten.
Ik ben erg tevreden mee.
Een van de redenen om hiervoor te kiezen is, dat ik geen standaard meer voor of in het gat heb staan.
Op kleine podia kan het nogal krap worden, en aangezien we een 2 tal erg actiefe zangeressen hebben wouden die de standaard nog wel eens aantikken, met een paar problemen / gevolgen van dien.
Ik heb er een AKG D112 in zitten, en de ketel is naast een PS-Pro als slagvel en een PS3 als reso verder ongedempt.
Ik heb laatst een Tech ervan overtuigd dat hij eerst maar eens moest luisteren en en als hij het niet goed vond dat hij dan alsnog er een standaard voor kon zetten met z'n eigen mic.
Het is gewoon mijn opstelling gebleven.....
Als ik meer zou spelen zou er met de tijd een Shure beta 52 in willen vanwege zijn meer heldere weergave in het mid en "hoog"
Ik heb destijds ook een verslag daarvan gemaakt.
In dit topic: http://www.drum-forum.nl/index.php/topic,92.msg760.html#msg760


208
vellen / Re: Snaredrum stemmen
jun 17, 2012, 21:09
Ik stem mijn snare  nadat het vel goed gezeten is eigenlijk niet, af en toe bijstemmen is meestal voldoende.
welke snare heb je???
209
hardware / Re: Het "BASDRUMPEDAAL" topic
jun 15, 2012, 07:01
Tja ik ken het wel ....  ik denk dat het een kwestie is van, je klopper in controle houden is.
De hoek verkleinen kan daarbij helpen.
210
Ja makkelijk..... 8)7
211
Yamaha boomstands in doos richting den haag...
212
Ik heb een Powerstroke Pro als slagvel, dat is het antwoord van Remo op de emad....
Die bevalt mij erg goed!
En een PS 3 als reso.
Voor de rest  geen demping in de ketel.
En ik mic in de ketel mbv de Kelly Shu systeem.
213
cymbals / Re: Het Sabian-topic
jun 04, 2012, 22:13

en van al deze zeer tevreden ?


Ik ben al bijna 15 jaar een Sabian aanhanger....Ik heb de luxe van 2 sets die ik beide met Sabian behangen heb.
214
 *O* *O* *O*`juuuiiiiiijjj!!! *O* *O* *O*
215
cymbals / Re: Het Sabian-topic
jun 03, 2012, 21:15

AAX en AA kan je volgensmij beide gewoon beschouwen als pro-bekkens :)


:Y

Ik heb bijde...
Aa 14" regular hi-hats en splash
AAX 14" studio Hi-hats
Deze hihats zijn uitermate geschikt voor pop/rock settings....

En de meeste van mijn crashes zijn AAX en een paar HH en 1 HHX en 1 AAX Splash
218
Je kun voor het boeken al wel het nodige regelen met opdrachtgevers, en ook eventueel al in een vroeg stadium na boeken overleggen met het PA bedrijf.
Een rider met prikplan en stageplan opsturen naar bijde tegelijk, zodat iedereen van elkaar weet dat de ander zijn of haar zaken regeld.
Werk, zeker bij nieuwe klanten, met een contract. Dat klinkt kinderachtig maar dat is zeker in deze tijd erg belangrijk.

Ik heb misschien geluk gehad dat het altijd goed gegaan is.....
Maar de kleinere optredens hebben we altijd in eigen hand. Als het groter is huren we zelf in en berekenen dit door, of ik zorg dat ik vlot weet welk PA bedijf de zaakjes regeld, en neem in samenspraak met de klant altijd contact op.

Ook heb ik op de dag zelf een prik/stageplan bij me en zorg dat de tech weet wat we neerzetten, en wat iedereen op zijn of haar monitor heeft.


Voor mijn nieuwe bandje is het nog bekijken hoe het gaat werken met het monitorsysteem.....
219
Ja Allan & Heath heeft sowiezo een Mon- tafel in de wizzard serie dus 19" ff googelen
En ook de normale Wizzards hebben 6 auxen ter beschikking.
Ik weet zo niet het type van de mon tafel, en ik kon de komende 3 weken ook niet in de oefenruimte ivm vakantie na mijn huwelijk vandaag.
220
Ik speel al 12 jaar in een band waar we alles zelf doen, en meenemen.
En ondertussen hebben we de zaken redelijk voor elkaar.

Ik zou op z'n minst voor actieve PA set gaan, en als ik jullie was voor inears.
Dit is al met al het minste gesjouw, en de minste ruimte in de kar en op het podium.

Wat betreft de mixer; Ik heb zeer goede ervaringen met de Allan & Heath Mixwizzard, lekker compact en een onboard effect.
De 14 kanalen versie heeft dus een paar stereo kanalen en 2x2 subgroepen
De 16 kanalen versie heeft geen subgroepen en dus ook geen stereo kanalen.
Ook heeft de A&H de meeste AUX kanalen in z'n range...

Als je alle drums wil uit versterken en je gaat op den duur met meer mensen ( wat vrij normaal is in een alround-band)  gaat zingen heb je aan 16 kanalen te weinig.

Maar een volledige set en je instrumenten opbouwen en soundchecken in een uur gaat niet lukken.

Het huren is echt wel ideaal, maar voor ons alleen een optie als we voor de grotere zalen/tenten gaan spelen.
Wij hebben alles voor elkaar en om dan 250-400 euro afhankelijk wat je wil de spullen iedere keer te huren is echt wel een aanslag op een steeds krappere gage.
Kosten worden steeds hoger en er word niet meer zo makkelijk meer dan 600 euro betaalt in het cafe-circuit.
Ik hoop dat je wat hebt aan deze info....
221

Nee ik bedoel vooral akoestisch.....

Als mijn optreden is afgelopen, moeten mensen zeggen: "jeez die bassdrum was laag!".

Ze moeten em zonder uitversterking voelen dreunen in de hele zaal....

Met vette uitversterking moet het helemaal niet normaal laag zijn....

Akoestisch lijkt mij dit namelijk best een uitdaging.


Ik ken een drummer die met een 26" Ludwig speelt en daar geen probleem mee heeft..... *D
222
Ik speel in mijn 2de bandje met een monitormixer van Allen & Heath dit is denk ik ideaal voor wat jij zoekt.
Wij hebben 1 flightcase met de koptelefoonversterkers en de compressor/limiter, en voor nu nog voor iedereen een hardwired uitgang naar je kastje met volumeknop en uitgang naar je koptelefoon/in-ears.
Dat is voor nu prima, het is de bedoeling dat we als we gaan optreden ieder met in-ear gaan werken.
En dus tenminste voor een zangeres en de gitarist nog wire-less zenders bij komen.

In dit geval hebben wij dus de hele monitor mix en hardware in eigen hand.
Het is dus ff investeren. maar je zult nooit echt meer monitor problemen hebben door een ander....

Wel is het dus nog van belang dat je met de zaal afspreekt dat je je eigen mix gaat maken en dus ergens inprikt op een splitter, of dat jij de kanalen gaat onderbreken op je monitortafel.
(wat bij de allan&heath en de meeste monitortafels wel kan.)
224
Heb vandaag een nieuw slagvel gekocht Evans EQ1 Revers dot... kijken hoe dat bevalt... dinsdag weer rep....
225


Yamaha recording. *O*




tijdens montage van Kelly Shu
Zit nu een D122 in
Is ongedempt....., op de PS3 reso, en de PSpro slagvel na.... *O*