Toon bijdragen
Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.
Berichten - Fibesman
Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ... 26
151
400 euro voor de hats, de ride en de crash samen!
Los ga ik er niet nog een keer wat af doen, zijn heel goede bekkens.
154
Best netjes voor een oude DW die prijs. kap je er mee leon? of ga je wat anders kopen?
156
Hmm, toch maar de alu kelley shu denk ik dan. Ziet er ook beter uit in een transparante bassdrum.
158
En die heb je dan hoe lang erin gehad? Ook met vervoer naar optredens?
159
Ik dacht er ook al over met name voor de basdrum maar ik hoor dat de Kelly shu niet eens een Shure B52 op zn plek kan houden. Iemand ervaring?
160
Zildjian Zcustom 20" ride. Perfect voor metal, harde rock en beyond. Dik maar geen aambeeld, Mooie ping, mooie bell. Zildjian A legering. Deze serie wordt niet meer gemaakt. 150 euro.
161
Paiste Signature 13" power hihats. Geen defecten. 175 euro.
163
yup, op de valvestate en chinese vox na :-)
164
We huren het, eerst samen met een andere band maar die zijn nu uit elkaar en afgetaaid. Nu nog meer ruimte/tijd voor ons. Zal weer eens wat gopro foto's maken :-)
167
Beetje banaal om super high-end sets die momenteel tussen de 5 en de 7000 (euro!) kosten te gaan vergelijken met goedkope japanse kitjes uit het jaar kruik. Pas ergens in de jaren 80 waren de Japanse drummerken sereus te nemen.
Het is leuk dat ze zo netjes gelakt zijn en strak afgewerkt maar klinken ze daardoor ook echt beter? Ik heb ooit een Pearl masterworks snare gehad, fantastisch afgewerkt maar klonk heel vlak en matig, zegt gewoon niet alles. Wat is dat trouwens toch met de Gretsch Brooklyn en Tama Star dat ze die bassdrumhoepels naturel laten, ziet er echt armoedig uit, oh well..
Die Yamaha is wel erg gaaf trouwens
Kan ik nooit betalen.
Maar wat mijn lange verhaal betreft, ik wilde zeggen dat het ene is niet beter dan het andere. Een nieuwe gitaar is ook niet altijd beter dan een oude. Daar blijf ik bij.
168
Wat is beter voor wat? Denk ik dan. Je moet alles in de context zien.
Een Gretsch Renown (een oude naam die Gretsch trouwens van stal heeft gehaald) moet je niet vergelijken met een een oude rogers. Gretsch heeft maple ketels zonder reinforcement rings maar met zware die-cast hoops en de Rogers heeft oude Keller maple ketels met reinforcement hoops en lichtere triple flanged hoops. Is een andere sound. Vergelijk de Gretsch met een Gretsch of een Pearl met dezelfde soort ketels en hoops. De Rogers heeft ketels die je tegenwoordig niet meer gemaakt worden(ook niet door Keller). Er wordt tegenwoordig ook jonger hout gebruikt en de reinforcement rings zijn tegenwoordig dunner als die er al inzitten want die vind je alleen maar op duurdere series.. Een houten trommel gaat ook anders klinken met de jaren en er is door heel veel mensen op gespeeld en dan komt er een soort Mojo/nostalgie bij kijken.. Dan koop je dus trommels die wezenlijk anders zijn dan moderne drums, niet slechter of beter maar anders. Als je ergens speelt krijgt zo'n oud setje meestal respect van de geluidsmensen en valt het op doordat het er niet uit ziet als al die moderne sets, net zoals een oldtimer op de weg.
Als dat je allemaal geen bal kan schelen en je koopt liever iets nieuws wat glimmend uit de doos uit China komt en het maakt je niet uit dat het gemaakt is door een andere firma dan het merk wat er op staat dan kan dat ook natuurlijk. Vintage drums hebben ook een soort verzamelwaarde en omdat ze al zo oud zijn vallen ze op tussen moderne sets. Sommige oude bekledingen worden niet meer gemaakt, zo heb je met een vintage set iets aparts. Niet beter of slechter maar anders(nog een keer). Ik vind zelf oude drums erg mooi maar er worden ook heel coole nieuwe gemaakt. Het hangt er ook van af wat je er mee wil gaan doen. Een 60s Ludwigje is niet echt geschikt voor een deathmetalband nee.
70s Rogers sets hebben een lagere verzamelwaarde dan 60s Rogers en zijn minder populair dan een 60s Ludwig. Kwestie van vraag en aanbod. Allemaal een beetje dubbel omdat ik zelf die Rogers verkoop. Zou best wel willen houden maar heb 2 Fibes drumstellen waar ik alles mee kan en doe en dan staat ie waarschijnlijk over een jaar nog in de bandopslag. Heb de Rogers gebruikt voor wat undercover en soundtrack projecten, erg tof maar momenteel speel ik alleen nog maar met the Pheromones en daar voldoen m'n Fibes sets prima voor dus. De Rogers is zeker niet duur maar er zit geen hardware en snare bij en hij is niet in museumstaat. Al met al vind ik het persoonlijk beter klinkende trommels dan een moderne superstar of silverstar om maar twee voorbeelden te noemen, als je dat ook vindt ben je een stuk goedkoper uit ook nog. Moderne drums lijken beter afgewerkt maar bijvoorbeeld bij Mapex heb ik al 2 keer scheefgeboorde gaten ontdekt voor de strainer. Dus zoveel progressie is er nou ook weer niet na al die jaren. Nou kun je ook nog een oude of moderne set laten tweaken door Gert van Lignum of Thijs van Customdrums.nl dus dat zijn ook nog mogelijkheden. Ik zou zeggen koop wat je gaaf vindt en kies iets wat werkt voor wat je er mee wil gaan doen. Zo zou ik persoonlijk liever geen gloednieuwe gelakte set kopen als je voornamelijk in ruige cafeetjes speelt waar het bier om je oren vliegt.
Moderne hardware is gewoon wel practischer dan oude, met een vintage bassdrumpedaal spelen of op een vintage krukje zitten is irritant en zelfs gevaarlijk. Met trommels komt het op sound aan en anders dan wat fabrikanten je willen laten geloven zie ik niet zoveel verbeteringen in moderne drums. Rims mounts? 22x20 bassdrums? Hoor ik niet per see een beter klinkende tom maar je hebt er wel een zware stand voor nodig en het weegt meer dan nodig en het kost vaak meer. Je merkt trouwens momenteel dat merken de traditionele vintage maten weer gaan maken. 22x14 bassdrums en 12x8 toms.. Zoveel anders is een moderne trommel niet. Die oude amerikaanse drums hadden wel ketels van ouder hout. Het maple van een mapex pro M bijvoorbeeld is echt anders dan het maple van zo'n oude Rogers.
Elk nadeel hep se voordeel kun je ook in dit geval weer zeggen, wat een verhaal is het geworden. Ik hoop dat er wat dingen bij zitten waar iemand wat aan heeft :-)
169
Te koop aangeboden: Rogers Big R drums. Mooie USA maple ketels met reinforcement rings. 22x14,12x8,13x9,16x16. Jet black. Bands als FisherZ, Thin Lizzy en Danko Jones speelden dit type Rogers. Een "player" zoals de amerikanen zeggen: gebruikssporen, hier en daar wat krasjes, stuk stape om een van de bassdrumhoepels om de inlaystrip op zn plek te houden, de floortompoten moet je vastzetten met een schroevendraaier, is te veranderen door iemand met 2 rechterhanden. 13" niet op foto. De tomhouder zit er bij maar ik gebruikte zelf alleen de 12" op een snarestand, ziet er beter uit en klinkt ook nog beter. Recentelijk nieuwe vellen gemonteerd. Supersound: 450 euro!
171
Het snelste en goedkoopste is natuurlijk via drumland, logisch..
173
Mooie kit en snare, ik vind alleen die kleurencombinatie niet zo mooi. Maar dat is persoonlijk natuurlijk
174
Te diepe klank? Anders stemmen, ander velletje. Maar wat boeit het nou een 10 inch tommetje in het hele plaatje van een band?
175
Een dubbele ketting voelt wat stabieler, ik heb ook altijd het gevoel dat je dan het zekere voor het onzekere neemt maar het hangt van je speelstijl af ook natuurlijk en wat je wilt uitgeven.
Pagina's: 1 ... 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 ... 26