Dank heren. Birch Infinite it is Hij klinkt ook nog eens verschrikkelijk @wouter, Dat is inderdaad een 'mic hole'. Ik had enkel nog een 5" o ringetje liggen. Alleen maar gedaan omdat zonder luchtaflaat de rebound op mijn pedaal te gek wordt.
Ik vind dan ook dat het 100% achter de spullen en filosofie van zo'n fabrikant staan, kant noch wal raakt. Ik heb heel wat kits gehad, en ze hadden allemaal wel iets, en allemaal wel iets niet.
Tenzij gemaakt door kindsoldaatjes zou ik niet zo kieskeurig zijn als ik op zoek ging naar een endorsement. Zeker niet als 'starter'.
Al die idealen en 'met dat merk wil ik niet gezien worden' worden heel wat vloeibaarder als je achter je kit je kost verdient.... Lijkt me.
Stel je eens voor, opeens een gezinnetje en een maandelijkse huur....
Stom genoeg zijn het vooral de jongens die dat allemaal nog niet hebben (huisje, boompje, baby) die zo op een endorsement azen volgens mij.
Edit : overigens heb ik dat bericht over 70% korting op de cataloguswaarde van die cymbals op facebook ook gezien. Het eerste wat dan in mij opkomt is toch wel dat de rest dus zeer stevig 'genomen' wordt. Om dat zo publiekelijk te melden lijkt me marketing technisch niet zo slim van SOULTONE.
Een endorsement lijkt me prima voor een (semi) prof.
Bedrijfskundig is het toch alleen maar interessant om de kosten kant te verminderen. Als je een autorijschool begint met 3 auto's kun je waarschijnlijk bij VW ook wel een deal maken. En als je na de volledige afschrijving opnieuw gaat investeren in 3 auto's ga je misschien wel met KIA aan de gang ofzo.
Meer dan dat is het toch ook niet ? Die paar grote jongens die inderdaad hun spullen krijgen omdat ze invloed hebben op de markt zijn buitencategorie.
Bij mijn muzikanten vriendjes merkte ik dat het, toen ik 20 was, bijna een doel op zich was om een endorsement binnen te slepen. Dat is wellicht bij de jongere muzikanten nog steeds zo. Het is immers wel erg cool om te zeggen. Ik ben zelf ook nog steeds onder de indruk als iemand me zegt dat hij een sonor endorsement heeft. Gek genoeg denk ik, wanneer iemand een Taye endorsement heeft iets van :"nou ja, dat is het ook net niet".
Het is iets raars, maar het is prima. We moeten het vooral niet te groot maken.
Gebruik je die Groove Wedge veel ? Ik sta in dubio om er een aan te schaffen. Ze worden niet meer gemaakt volgens mij, dus het is een beetje nu of nooit...
Ik ken cubase niet meer zo goed, maar een gate vind je waarschijnlijk bij de 'dynamics' afdeling van je plug ins. Basis instellingen zijn voor alle gates hetzelfde. Sommige luxe gates lezen vooruit en gaan wat 'smoother' open.
Wie zegt dat de aanname dat het een Tama betreft wel klopt ? Wellicht een logo op de bassdrum reso ? Er staan geregeld remo pinstripe kits op marktplaats...
Zonder foto heeft discussiëren alleen zin om de algemene nood om te discussiëren te bevredigen m.i.
Nog wat superinteressante wetenschappelijke (en visuele) onderbouwing van staande golven. Deze 2D versie 'toont' het ruimtelijke effect van staande golven (anti node) en de resonantie ervan.
Dit waren betere tijden voor Michael Shack (Het is echt een geweldige drummer).
Toen ik voor mijn studie in Antwerpen woonde (lang, lang geleden....ergens halverwege '90 ) zat hij in GrooveMania, dat was pas te gek ! Helaas echt NIETS meer van te vinden.
Ik ben natuurlijk bevooroordeeld, maar wat ziet dat apparaat er toch fraai uit in een verder traditionele set up
Ik heb wel even zitten pielen om een goede plek te vinden.
Links bij de hihat vond ik niks, helemaal rechts thv mijn floor vond ik ook niks. Hier past hij en hoort hij volledig bij mijn kit en kan ik hem met mijn betere, rechter hand triggeren.
Ik ben inmiddels ook helemaal 'hybrid'. Vrij idiot proof apparaat. Ik heb voor een aantal tracks in onze set bijvoorbeeld string partijen gesequenced in reaper (met NI Kontakt). 4 bar phrases die ik trigger met de clicktrack in mijn oor. Helemaal blij !